Українська кіноіндустрія оживає і стрімко розвивається, на ринку з"явилися професіонали, інвестиції та іноземні замовлення. Для рекламних кліпмейкерів інформація, можливо, і не вельми приємна, однак сучасний темп кіноіндустрії настільки високий і жвавий, що вчорашні професійні виробники рекламних роликів починають знімати серіали, а потім і художні фільми. Ринок, правда, ще молодий і не до кінця сформований, зате амбітний.
Все починалося з голого ентузіазму. Після довгого застою на депресивний кіноринок 90-х вийшли кілька продакшн-компаній. Вони хотіли робити нове кіно по-новому. Але як - тоді ще не знали. Саме вони першими стали відроджувати кіновиробництво. Ставку робили на музичні кліпи, рекламу, пізніше – телесеріали.
Тепер на ринку близько сотні продакшн-компаній. Вони виростили фахівців високого класу, придбали найновішу техніку, а в їхніх портфоліо дедалі більше робіт, виконаних на іноземні замовлення. Знімати в Україну вже кілька років масово їдуть як з Москви, так і з Заходу.
Продакшн-студії вже дозріли до повнометражного художнього кіно. Звісно, реклама й кліпи залишатимуться джерелом стабільного прибутку. Та саме на фільми нині орієнтується більшість компаній. Для них це, окрім фінансової складової, ще проба сил у глобальному проекті, робота на власний імідж і престиж.
Україна може перетворитися на знімальний майданчик для закордонних режисерів. Щось на зразок Латинської Америки, де знімається більшість голлівудських блокбастерів. Вітчизняні митці запевняють: неважливо як – головне, аби ринок розвивався. Навіть якщо 80% фільмів зніматимуть не для українського глядача, все одно для кіноіндустрії це добре. На ринку залишатиметься більше грошей, виростатимуть нові професіонали і з"являтимуться передові технології. А отже, буде більше можливостей для відродження українського кіно з власним обличчям, повідомляє УНІАН.
Коментарі