Після трагедії з теплоходом "Булгарія" на українських прогулянкових корабликах, які курсують по Дніпру, аврал: у спішному порядку дістають відсутні вогнегасники, добирають рятувальні жилети, драять палуби і ремонтують старі двигуни.
При цьому власники корабликів офіційно говорять, що перевірок не бояться - у них і так все в порядку, пише "Сегодня".
Як з'ясувалося, насправді деякі навіть вирішили відмовитися від заробітку і не вийшли в рейс, щоб не мати справи з ревізорами. І побоюватися за долю пасажирів є причини.
"Те, що відбулося на "Булгарії", цілком могло статися і у нас. Практично всі теплоходи - у приватних руках, вони відслужили свій термін - 25 років. Деякі з них вже двічі навіть відслужили, їх потрібно модернізувати. А це значить, все начиння, включно з двигуном, повинно бути новеньким. А їх підлатають, пофарбують свіжою фарбочкою і знову пустять гроші заробляти. Від комісії з перевірки легко відкупитися", - заявляє заступник глави Київської організації Спілки офіцерів України Євген Лупаков.
"А вже про те, щоб пройти медичний огляд перед виходом у рейс, і мови не йде - цього просто не передбачено. Так що екіпаж на підпитку - це не рідкість. Тим більше, що ніхто з них зараз навіть не тренується, як поводитись при аварії - вони всі гроші заробляють", - додає капітан.
Його слова підтверджує і колишній член екіпажу одного з прогулянкових теплоходів Андрій: "Я рік тому працював на такому прогулянковому теплоходику. За добу ми робили по 10-12 рейсів. Висадив пасажирів, підмів, набрав нових - і знову по річці. Двигун ремонтували ночами, а іноді і на ходу. Якщо є бажаючі, то беремо і більше на борт осіб на 10, а що робити? Адже це гроші. Капітан і екіпаж до вечора ледве на ногах стоять - від втоми і від випивки".
У свою чергу судновласники і співробітники річкового порту запевняють, що все це не так.
"Кожне судно проходить серйозну перевірку щороку. Починаючи з вогнегасників, рятувальних жилетів, плотів, кругів - все це здається комісії на перевірку. Медичну комісію екіпаж проходить в поліклініці водників, там довідку не купиш ", - запевнив нас замначальника з безпеки Київського річкового порту Сергій Шеремета.
Судновласники і зовсім скаржаться - їх закатували перевірками, а тому все в порядку. "Та що ви, нас так перевіряють! Члени комісії навіть під днище заглядають, запускають мотор, дивляться двигун. Так що сумнівні кораблі в рейс не виходять", - запевнили в пароплавної компанії Гідропарку.
Відзначимо, за даними Головуправління Регістру судноплавства України, середній вік вітчизняних судів - 37 років, найстаріший теплохід на Дніпрі, "Металіст", був випущений в 1956 році, зараз він на ремонті.
Коментарі
2