четвер, 05 липня 2007 19:25

Вчені знайшли "ген астми"

Міжнародній групі дослідників із США, Великобританії, Франції і Німеччині вдалося ідентифікувати ген, пов"язаний з підвищеною вірогідністю розвитку бронхіальної астми у дітей.

Розташований в 17-ій хромосомі ген під назвою ORMDL3 був виявлений співробітниками Університету Мічігану при дослідженні генотипів 2237 дітей, 994 з яких страждали астмою. За даними учених, наявність певного варіанту цього гена пов"язана із збільшенням ризику розвитку захворювання на 60-70%. У білих клітинах крові астматиків також виявлені підвищені концентрації кодованого ORMDL3 білка.

Дані американських учених отримали підтвердження в ході додаткових генетичних досліджень за участю 2000 дітей з Німеччини і 3000 дорослих астматиків з Великобританії.

За словами вчених, вони припускали, що ген, пов"язаний з розвитком астми, гратиме помітну роль в роботі імунної системи і формуванні алергічних реакцій. Проте дані про роль ORMDL3 в цих процесах на сьогоднішній день відсутні. Таким чином, біохімічний механізм взаємозв"язку ORMDL3 і астма як і раніше залишається невідомим.

Проте, дослідники вважають, що їх відкриття рано чи пізно приведе до розробки нових тактик лікування важкого хронічного захворювання. За словами одного з організаторів дослідження, професора Національного Інституту серця і легенів (США) Уїльяма Куксона (William Cookson) виявлений ген є найсерйознішим з відомих до теперішнього часу спадкових чинників ризику розвитку астми. Пошук генетичних чинників розвитку астми продовжується. Проте, на думку експертів, нові знахідки генетиків в цій області навряд чи будуть такими ж значними, як відкриття ORMDL3.

Звіт про дослідження опублікований в свіжому номері журналу Nature, передають MEDновости.

Зараз ви читаєте новину «Вчені знайшли "ген астми"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua