Inopressa.ru, посилаючись на публікацію в діловому виданні, повідомляє, що протягом наступних місяців стане ясно, який з конкуруючих європейських газотранспортних проектів переможе: норвезько-швейцарський ТАР або греко-італійський ITGI.
На відміну від дорогого (7,9 млрд євро) Nabucco, експлуатація якого почнеться в кращому разі через десять років, ці порівняно невеликі проекти можуть бути запущені протягом п"яти років.
Необхідність створення альтернативних шляхів до Центральної Європи викликана російсько-українським енергетичним конфліктом, що поставив під загрозу експорт вуглеводнів до Євросоюзу. 19 червня голова Єврокомісії Жозе Мануел Баррозу в черговий раз попереджав, що в найближчі тижні знову можуть виникнути серйозні ускладнення.
З двох згаданих проектів реальне втілення знайде тільки один, йдеться в статті. Норвезькі StatoilHydro ASA і швейцарська Elektrizitats-Gesellschaft Laufenburg AG пропонують варіант перекачування азербайджанського та іранського газу з Греції через Албанію і далі по 520-кілометровому газопроводу до Італії. Зі свого боку, італійські Edison SpA і грецька DEPA пропонують іншу схему - трохи довший трубопровід, але в обхід Албанії.
Останній проект вже отримав 100 млн євро від Євросоюзу. Серед його сильних сторін видання називає також національне лобі Італії та Греції в Брюсселі, - зброя, якої ТАР не має в своєму розпорядженні, - ані Норвегія, ані Швейцарія в ЄС не входять.
Проте, багато експертів готують перемогу ТАР: компанія StatoilHydro і британська ВР спільно володіють контрольним пакетом акцій консорціуму, що займається розробкою родовищ на півдні Каспійського моря, а до Європи повинен потекти саме цей газ, повідомляє NEWSru.com.
Коментарі