В Ірані відкрили деякі деталі у справі про український пасажирський літак МАУ, помилково збитий під Тегераном у січні 2020 року.
Як пише Mehr, військовий прокурор Тегерану Голам Аббас Торки зазначив, що доказів кібер- та електронного злому, зовнішніх збоїв у оборонних і ракетних системах або вторгнення у військові системи чи мережі досі немає.
Водночас, за його словами, те, що отвори на фюзеляжі є слідами осколків ракети, не викликає сумніву.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іран відправив до Франції "чорні скриньки" збитого літака МАУ
Також прокурор перерахував помилки, в результаті яких був зроблений постріл, що збив літак.
1. Переносна система, що випустила ракету, після перезавантаження неточно визначила реальний напрямок на північ. Це змусило оператора системи ППО бачити літак на своєму радарі як мету, що наближається до Тегерану з північно-західного регіону.
2. Оператор системи протиповітряної оборони повідомив про виявлену мету відповідний координаційний центр, але не отримав відповіді. Оператор працював, а з'єднання було розірвано лише на кілька секунд.
3. Найбільшою помилкою є те, що система спрацювала без отримання дозволу від мережі.
"Ті, хто відповідальний за ці помилки, були заарештовані", - заявив Голам Аббас Торки.
Український пасажирський літак, який зазнав катастрофи біля Тегерану 8 січня, був збитий двома ракетами класу "земля - повітря" малого радіуса дії. Це були ракети Tor-M1, йдеться у звіті Організації цивільної авіації Ірану.
В Ірані вважають, що винним у збитті літака МАУ є оператор ракетної системи. Військовослужбовець порушив правила дій ведення вогню "без дозволу".
Коментарі