четвер, 21 вересня 2017 19:32

Суднобудівники вимагають створення експортно-кредитного агентства та розвитку річкового транспорту

Суднобудівники вимагають створення експортно-кредитного агентства та розвитку річкового транспорту

Страхування та гарантування експортних контрактів і часткова компенсація відсоткових ставок через експортно-кредитне агентство, податкові стимули для виробників і зняття податків з промислових інвестицій, розвиток внутрішнього попиту за рахунок підвищення привабливості перевезень річкою – все це допоможе відродити українське суднобудівництво.

Такої думки дійшли народні депутати України, виробники та представники галузевих асоціацій за результатами проведеного під егідою Комітету з питань промислової політики та підприємництва парламентського круглого столу "Розвиток суднобудування в Україні".

Позицію виробників змістовно розкрив Генеральний директор ТОВ "СмартМерітайм Груп" Василь Федін. На очолюваному ним виробництві, що включає Херсонський і Чорноморський суднобудівні заводи, до 2013 року за 10 років побудували більш ніж 40 повнокомлектних суден. Втім, з 2014 року обсяги виробництва впали з 100 млн доларів на рік до приблизно 15 млн. Серед причин втрати Україною великої частини експорту, в т.ч. продукції суднобудування, Василь Федін виділив дві основні - страх іноземних замовників здійснювати замовлення суден в Україні та той факт, що при найнижчій заробітній платі в Європі, собівартість суднобудування в Україні виходить набагато вища, ніж у Європі, і, звісно, вища ніж в Азії. Виною тому, в першу чергу, є недолуга кредитна політика.

"Вартість танкера 40 млн доларів – беру ці гроші у кредит, наприклад, під 12%. Метал та обладнання необхідно придбати одразу. За 2 роки будівництва доводиться сплатити 8 млн доларів банку. Норвезька ж компанія отримує кредит у 3% від експортно-кредитного агентства і сплачує 250 тис доларів за час будівництва. В результаті, тендер отримують норвежці", - пояснює виробник.

У держави як не було, так і немає стратегії розвитку внутрішніх водних шляхів. Натомість, для суднобудівництва вкрай критично спочатку поновити попит, а після цього вже допомагати будувати. На цьому наголосив член Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин Андрій Вадатурський. Тож, у першу чергу, нардеп запропонував зробити перевезення річкою привабливим і усунути дискримінацію щодо автодоріг.

"Зараз, якщо відвантажуєш товар річкою - сплачуєш акцизний збір на паливо. Сьогодні річка фінансує автомобільні дороги – такого немає ніде у світі", - пояснив парламентар.
Окремим моментом було відзначено важливість будівництва суден саме на українських заводах. Свої пропозиції нардеп розкрив через готові законопроекти, якими передбачається скасування плати за проходження шлюзів та мостів, відсутність річкових зборів, фінансування річки за рахунок АМП, здійснення реєстрації суден за документами за години.

Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк повідомив,що наразі зусиллями парламентського промислового лоббі вдалося впровадити низку ініціатив на користь української промисловості і, зокрема, суднобудівництва. Вже намічена дорожня карта подальших кроків. Зокрема, у найближчі місяці має запрацювати експортно-кредитне агентство (ЕКА).

"Це дешевші кредити, необхідне фінансування для виробників, а, отже, можливість вигравати тендери за кордоном",- прокоментував нардеп.
Як повідомив Галасюк, наступного сесійного тижня до Парламенту буде внесено законопроект щодо нової формули держзакупівель "Купуй Українське - Плати Українцям", який створить переваги для виробників, які використовують вітчизняну сировину, працю, енергію - тобто виробникам з високим рівнем локалізації виробництва.

"Українські виробники будуть законно вигравати тендери - для того, щоб ми купували продукцію власного, а не імпортного виробництва. Нова модель держзакупівель повністю відповідатиме умовам Угоди СОТ та посилить українську промисловість", - зазначив нардеп

Зараз ви читаєте новину «Суднобудівники вимагають створення експортно-кредитного агентства та розвитку річкового транспорту». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути