Глава одного з агентств, що займається рекламою за участю знаменитостей, Вадим Корміліцин розповів в інтерв"ю газеті "Комсомольская правда", хто з російських зірок більше всіх заробляють на цьому бізнесі і які для них існують плюси і мінуси участі в рекламі.
Корміліцин уточнює, що всі згадані цифри гонорарів - експертні. Їх обчислили аналітичним шляхом, оскільки самі рекламні контракти знаменитостей, а тим більше суми складають таємницю.
"Лідер по доходах від реклами серед спортсменів на сьогоднішній день - тенісистка Марія Шарапова, - говорить Корміліцин. - У неї укладено 8 трирічних рекламних контрактів на загальну суму приблизно 30 мільйонів доларів. Це вже світовий рівень. Будь-якій фірмі, яка бажає привернути Марію до просування свого товару, доведеться викласти як мінімум 3 мільйони доларів".
Мода на спортсменів прийшла до Росії із заходу. Там персони, що втілюють силу, здоров"я і красу, в особливій пошані. Іноземні фірми прийшли на російський ринок і принесли з собою цю тенденцію. Треба сказати, що тенденція-то буде тільки рости, особливо у зв"язку з майбутньою Олімпіадою.
А тим часом у спортсменів участь в рекламі вважається поганою прикметою. Перед Олімпіадою-2004 в Афінах тенісистка Олена Дементьєва погодилася на зйомки в рекламному ролику. А через декілька днів несподівано для всіх програла не найсильнішій для неї суперниці Алісії Молік з Австралії і вибула з боротьби за нагороду. У ролику до тієї ж Олімпіади зняли чемпіона по стрибках у воду Дмитра Саутіна. У тому, що він візьме "золото", ніхто не сумнівався. А в останньому синхронному стрибку Дмитро зачепився ногами за трамплін і втратив рівновагу.
Або ось найсвіжіший приклад: Микола Валуєв, знявшись в ролику одного пітерського гіпермаркету, пообіцяв з екрану всім "відважити" товару. У найближчому ж бою йому самому суперник "відважив" так, що мало не показалося. Валуєв втратив свій чемпіонський пояс.
"Вартість кожного зоряного контракту обмовляється індивідуально, - розповідає Вадим. - І, чесно кажучи, ціни диктують саме знаменитості. При цьому вони керуються кількістю витраченого часу. Двогодинна зйомка в ролику - це одне. А участь в рекламній кампанії, де передбачені і зйомки, і фотосесії, і інтерв"ю в пресі, - зовсім інше. Крім того, актори беруть до уваги досвід інших зірок".
"Жінки-знаменитості охоче йдуть в рекламу косметики, парфумерії, хутряних і ювелірних виробів. Чоловіки віддають перевагу техніці, автомобілям, спортивним товарам. Якщо товар нецікавий, знаменитість може вимагати неприйнятну ціну. Ларисі Доліній якось запропонували рекламувати соняшникову олію. Але соняшникова олія ніяк не вписується в її імідж. Зірки взагалі рідко погоджуються рекламувати продукти. Небезпечно, а раптом товар неякісний. Доліна не почала відмовляти безпосередньо. Але вона попросила за роботу 3 мільйони доларів. Ця сума виявилося неприйнятною для замовника", - додає експерт.
"Іноді знаменитості отримують як подарунк те, що вони рекламують. Але це не частина гонорару. Це так званий комплімент від фірми. Наприклад, Валерія, коли рекламувала косметику, узяла собі дещо з косметичних продуктів. Але не цілий вагон, а в розумних кількостях. Їй треба було випробувати на собі те, що вона з екрану рекомендує іншим", - говорить Корміліцин.
"Багато зірок погоджуються на зйомки тільки за умови, що ними займатиметься особистий стиліст, перукар або візажист. Едіта Пьєха і Валерія нікуди без своїх стилістів. А з ними працюють професіонали, чий час коштує 2-3 тисячі доларів за сеанс. Ці витрати має оплачувати замовник".
Іноді між знаменитостями і замовником виникають розбіжності з приводу сценарію рекламних роликів. "Минулого року одна косметична фірма запропонувала дівчатам з групи "Сєрєбро" стати "обличчям" нової лінії косметики для молоді. Але сюжет ролика виявився на межі порнографії. Продюсер Макс Фадєєв запропонував змінити його. Фірма ні в яку: мовляв, ми платимо, ми і замовляємо музику. У результаті операція так і не відбулася", - розповідає Вадим.
Топ-лист найдорожчих рекламних персон Росії (за підсумками 2007 року)
Марія Шарапова, спортсменка
Що рекламує: мобільні телефони, автомобілі, техніку, годинник, дезодорант, сік, спортивний одяг.
Гонорар: приблизно 17 мільйонів доларів в рік.
Діма Білан, співак
Що рекламує: автомобілі, одяг, ресторан фаст-фуда.
Гонорар: 1 мільйон 300 тисяч доларів.
Олена Ісінбаєва, спортсменка
Що рекламує: побутову техніку.
Гонорар: 1 мільйон 200 тисяч доларів.
Михайло Горбачов, політик
Що рекламує: елітні сумки від модних дизайнерів.
Гонорар: 700 тисяч доларів.
Кристіна Орбакайте, співачка
Що рекламує: мережа магазинів модного одягу.
Гонорар: 500 тисяч доларів.
Жанна Фріске, співачка
Що рекламує: годинник і дезодорант.
Гонорар: 320 тисяч доларів.
Вадим Галигін, гуморист
Що рекламує: мережа магазинів.
Гонорар: 300 тисяч доларів.
Сергій Бондарчук, режисер, актор
Що рекламує: горілка, страхова компанія, косметика.
Гонорар: 300 тисяч доларів.
Коментарі
1