




Єдиний в Європі літак, на якому можливо проводити хірургічні операції, знаходиться у Вінниці. Відноситься до військового медично-клінічного центру Міністерства оборони України Центрального регіону. АН-26 отримав акредитацію на надання допомоги під час проведення футбольного чемпіонату Євро-2012.
"Віта" (з латині - життя), так назвали свій повітряний-шпиталь військові. Здатен транспортувати одночасно чотири лежачих та восьмеро сидячих хворих. На борту окремо облаштований відсік-реанімація. Має всі можливі апарати та приладдя для надання медичної допомоги та хірургічних втручань. Щоденно при ньому чергують медичні бригади різного профілю. Кожна складається з шести лікарів. За 2011 рік медичний АН-26 здійснив сім вильотів. Протягом восьми років ним транспортували понад 200 важкохворих.
"У вересні вилітали до Севастополя. Там у військового виникла кишкова непрохідність. Його доправили до севастопольського шпиталю. На основний етап оперативного втручання доставили у наш військовий центр", - розповів старший лейтенант урологічного відділення медично-клінічного центру Міністерства оборони України Центрального регіону Олександр Циц.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У разі війни у повітря підніметься лише п'ята частина бойових літаків - експерт
Циц працює на "Віті" п'ять років. Каже, до проведення Євро - 2012 готовий. Знає досконало німецьку мову, його колеги – англійську.
Виліт медичної та військово-повітряної бригад формується максимум за дві години. Середня швидкість "Віти" - 350 км/год. Може без дозаправок вилітати з Вінниці до будь-якої точки України, підійматися та приземлятися не лише на облаштованих аеродромах, а й полях.
"Для стандартного польоту набирає висоту 7600 м. Коли на борту хворі, обираємо висоту трішки більше 4000 м. Є деякі особливості пілотування на цьому літаку. У нас же на борту хворі знаходяться. Політ слід проводити дуже обережно. "Віта" брала участь у міжнародних заходах в Бельгії, Словенії, Росії, Грузії. Сам я володію англійською мовою, маю сертифікат для міжнародних польотів", - розповів заступник командира авіаційної ескадрильї транспортно-авіаційної бригади повітряних сил України у Вінниці, майор 28-річний Андрій Федаш.
"Віта" також пройшов атестацію в НАТО, де дали дозвіл на надання медичної допомоги в інших державах.
Коментарі