У Міністерстві інфраструктури України планують зробити 4 приватні дороги, а також здати у приватну власність низку портів, аеропортів і вокзалів.
У грудні 2019-го закінчиться прийом заявок на приватизацію портів "Ольвія" та "Херсон", повідомив міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час виступу на інвестиційному форумі у Маріуполі.
Наступними у приватну власність передадуть порти Маріуполя, Бердянська, Одеси, а також паромного комплексу порту Чорноморська. Також держава планує зробити приватними траси М-06 Львів-Стрий, М-09 Львів-Тернопіль, ШЬ-05 Київ-Біла Церква, М-10 Львів-Краківець.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Передали на приватизацію 5 держпідприємств, планують ще 9
"У співпраці з Міжнародною фінансовою корпорацією ми допомагаємо місцевим громадам підготувати концесію аеропортів "Херсон", "Чернівці", "Запоріжжя" та карго терміналу в аеропорту "Біла Церква". Також ми готуємо концесійні проекти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Хмельницького, Миколаєва, Чопа", — зазначив Криклій.
За його словами, від приватизації вокзалів держава може отримати близько $20 млн.
3 жовтня Верховна Рада ухвалила закон про концесію (приватизацію), за який проголосувало 257 депутатів. 17 жовтня президент Зеленський цей закон підписав.
Нововведення передбачає врегулювання умов передачі державного та комунального майна у приватну власність. Депутати сподіваються, що це дозволить підвищити інвестиційну привабливість України та дозволить залучити інвестиції в оновлення інфраструктурних проєктів, зокрема портів, аеропортів, доріг.
Концесія — це форма державно-приватного партнерства, що передбачає передачу об'єктів державної власності (таких як дороги, аеропорти, підприємства) у тимчасове користування приватним підприємствам.
12 вересня в Україні офіційного оголосили конкурси на концесію перших двох морських портів — "Ольвія" та "Херсон", а 1 жовтня почали приймати заявки на їхню концесію від інвесторів.
Міністерство інфраструктури, Укрзалізниця та Європейський банк реконструкції та розвитку підписали угоду про старт першого публічного продажу акції компанії (IPO).
Коментарі