Соціальну мережу для ортодоксальних євреїв під назвою FaceGlat створив Яків Суісс - представник руху хасидів "Хабад".
FaceGlat (Glatt - термін, що використовується при сертифікації їжі на кошерність) враховує всі особливості положень ортодоксального іудаїзму. По-перше, користувачі поділяються за статевою ознакою вже на вході, не буде перебільшенням сказати, що FaceGlat - це дві соціальні підмережі. Чоловіки не можуть писати на стінах у жінок і бачити їхні фотографії, і навпаки. Крім того, представники сильної статі можуть вивішувати лише фото чоловіків, а жінки - виключно знімки жінок.
Поки ніщо не заважає людям, що знають іврит, реєструватися і вказувати помилкову стать; надалі організатори FaceGlat додадуть процедури, що обмежують подібну непристойну поведінку.
За винятком сегрегації, по дизайну FaceGlat сильно нагадує Facebook; ще одна маленька відмінність - відсутність реклами.
"Люди, в яких є страх Божий, і ті, хто піклується про освіту своїх дітей, не можуть терпіти рекламу і зображення, які можна побачити в мережі Facebook.", - говорить Яків Суісс. Він не висловлює обурення на адресу Марка Цукерберга: "FaceGlat - не альтернатива Facebook. Це - проект для специфічної аудиторії".
У FaceGlat можна заходити, використовуючи обліковий запис Facebook.
FaceGlat - далеко не перша соціальна мережа "не для всіх", з обмеженням аудиторії релігійними чи національними рамками: популярні, зокрема, американська євангельська веб-спільнота God's Faithbook і помірно консервативна арабська мережа d1g (Diwanji).
Коментарі
1