Члени польської команди у верхівці ПАТ "Укрзалізниця" за більш, ніж шість місяців роботи до укладення контрактів отримали понад 3 мільйони гривень компенсації. Крім того, три члена правління отримали іменну платіжну карту з денним лімітом на 20 тис. грн.
Про це пише видання "Інформатор" і публікує відповідні документи.
"В кінці вересня 2016 року в "Укрзалізниці" видали наказ №597 про виготовлення корпоративних карт для трьох осіб. Їх власниками стали Войцех Балчун і члени правління - Марек Залісне та Ремігіуш Пашкевич. Щоденний ліміт карток становить 20 000 гривень. ... Чиновники могли використовувати кошти, які надходять на корпоративні Master Card Gold, на бронювання готелів, придбання квитків на культурні заходи, послуги перекладачів і харчування", - зазначає видання.
Примітно, що угоди на відкриття карт чиновники підписали на тиждень раніше від виходу самого наказу, додають журналісти.
Крім того, за даними видання, 12 вересня 2016 п'ять членів правління ПАТ "Укрзалізниця" прийняли рішення шляхом заочного опитування-голосування про виплату собі компенсацій за фактично відпрацьований час до підписання контрактів з компанією. Серед опитаних від фінансової компенсації відмовився тільки українець Сергій Михальчук. Решта - Ремігіуш Пашкевич, Желько Марчек, Іренеуш Василевський, Олександр Бужор і Марек Залісне - отримали кожен понад 600 тис. грн. компенсації. Загальна вартість компенсацій членам правління, протокол угод яких підписав Войцех Балчун, склала 3112500 гривень.
Видання зазначає, що відносини між ПАТ "Укрзалізниця" і членами правління регулює структура наглядової ради, а погоджує Мінінфраструктури.
"Така діяльність, згідно з Кримінальним Кодексом України, кваліфікується як зловживання владою та службовим становищем (ст. 364 і 191 КК України) - йдеться про привласнення, розтрату майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем. Непогоджена виплата компенсацій карається позбавленням волі до 5 років і позбавленням права займати певні посади на строк до 3 років", - доповнюють журналісти.
Крім того, автори матеріалу також виявили документи про виплату 150 тис. грн. за 2 години роботи зовнішньому експерту Анджею Копецю.
"Протокол ціни підписали без процедури фінансового узгодження, застосовуваного для узгодження всіх виплат в структурі "Укрзалізниці". ... Експерт написав звіт від руки, проте пізніше доповнив англомовною презентацією, яка дублює роботу Войцеха Балчуна "Українська залізниця, європейський чемпіон", - пише видання.
Журналісти нагадують, що згідно з планом Балчуна, "Укрзалізниця" за перший рік роботи менеджменту повинна заощадити 7 млрд. грн. У листопаді цього року стало відомо, що "УЗ" знаходиться в стані технічного дефолту. Про це заявив сам Войцех Балчун, підкресливши, що такий колапс триває фактично з квітня. У тому ж місяці прем'єр-міністр звернувся до чиновника, закликавши звернути увагу на афілійовані з "УЗ" компанії. Директор консалтингової компанії William invest expert Віктор Медведь заявив, що корупційні схеми не зникли зі структури залізниці і працюють в тих же масштабах.
Коментарі