Літак А-320 авіакомпанії Armavia, що зазнав катастрофи над Чорним морем повинний був приземлитися в аеропорту Адлера. Авіалайнер розбився, коли заходив на друге коло для посадки. Фахівці називають цей аеропорт "складним ".
- Аеропорт Сочі - один із найскладніших складних аеропортів Радянського Союзу, а тепер Росії. Складність у тім, що захід на посадку можливий тільки з боку моря. А можливість йти на друге коло обмежена через гори, - говорить Рубен Єсаян, заслужений льотчик-випробувач, колишній пілот А-320.
Ще одним "складним" аеропортом в Росії вважається іркутський аеропорт. Аеродром розташований у гірській місцевості, на висоті 600 метрів над рівнем моря. Через крути глісади заходу, при посадці літак повинний майже "падати" на смугу. Крім того, там низький тиск, а це, на думку пілотів, впливає на роботу двигунів.
Схожі умови й в аеропорті Петропавловськ-Камчатського - крім вулканів і сопок, там роботу пілотів ускладнюють сильні повітряні потоки.
Чимало "складних" аеропортів і в інших країнах.
Найскладнішими для злету і посадки з аеропортів світу вважаються Лхаса і Бангда, розташовані в Тібеті. Перший знаходиться на висоті 3,5 тис, а другий - 4,3 тис метрів над рівнем моря. Обидва оточені горами.
Аеропорт у Бангді є найвисокогірнішим цивільним аеропортом у світі. І саме тут побудована найдовша в світі злітно-посадкова смуга (5,5 тис метрів).
Також оточений горами аеропорт непальської столиці Катманду вважається одним із самих важких для посадки місць у світі. Літак сідає в ущелину, на краю прірви. У нічних умовах польоти в Непал не виконуються.
Надзвичайно складні умови посадки в іранському аеропорті Хорремабад, розташованому на південному заході країни. Аеропорт з усіх боків оточує гірська гряда, вершини якої сягають пятикилометрової висоти. Взимку, коли над горами стоїть непроглядний туман, посадити машину тут може лише пілот екстра-класу.
У Монголії аеропорт Буянт-Ухаа, розташований у 17 кілометрах від центра монгольської столиці, має захід на посадку і зліт літаків тільки з одного напрямку через складний гірський рельєф місцевості, а в зимовий час небо навкруги аеропорту постійно знаходиться в задимленні від печей близько розташованих юрточних кварталів столиці. Ця ситуація взагалі не відповідає міжнародним нормам безпеки польотів.
У Скоп"є (Македонія) знаходиться найважчий аеропорт Європи. Проблема в тому, що прямо за курсом коротенької злітно-посадкової смуги знаходиться двокілометрова гора.
Аеропорт у Хітроу в Лондоні вважається одним із найскладніших через сильні бічні вітри.
Норвезький аеропорт Лонг"їр на архіпелазі Шпіцберґен складний для посадки через погодні умови, що постійно (і стрімко) змінюються, низькe хмарність, вітер і суцільний гірський масив що оточує аеропорт, повдомляє РИА "Новости".
Коментарі