Постраждалі від частих поломок і простоїв пасажири електропоїздів Hyundai об'єдналися і підготували судовий позов до залізничників з вимогами моральної та матеріальної компенсації. Про це у коментарі Deutsche Welle повідомив юрист української Гельсінської спілки з прав людини Максим Щербатюк.
"Люди ж не просто так подорожують. Через те, що Hyundai кілька годин простояв у полі, одні запізнилися на літак, інші - на операцію, на важливу зустріч", - зазначив він.
Держава порушила не тільки права громадян на свободу пересування, але і не забезпечила захисту прав потерпілих пасажирів, упевнений юрист.
Разом з тим, голова українського відділення Transparency International вважає, що "справа Hyundai" в перспективі може стати предметом антикорупційного розслідування.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Корейці пообіцяли усунути всі недоліки, через які ламаються потяги "Хюндай"
"Як мінімум, це службова недбалість чиновників. Поки ми не можемо сказати, що хтось заробив саме на цих потягах, але ми можемо сказати, що заробили навколо Hyundai, на інфраструктурі, будівництві, на ремонті", - говорить Олексій Хмара.
Україна придбала 10 електропоїздів Hyundai за 307 мільйонів доларів. Однак голова громадської організації "Європатруль" В'ячеслав Коновалов стверджує, що реальна сума контракту майже вдвічі більша:
"Це не афішується, але Україна ще повинна платити щорічно і за сервісне обслуговування. Плюс повинна побудувати чотири депо. Плюс постійно ремонтує Hyundai, і сума цього ремонту не розголошується".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Колесніков спихнув глючні "Хюндаі" на "папірєдніків"
Вартість контракту з виробництва компанією Siemens AG 8 високошвидкісних електропоїздів Velaro RUS для Російських залізниць склала 276 млн євро. Також було укладено контракт на технічне обслуговування протягом 30 років або на пробіг не менше 14 мільйонів кілометрів на суму 354,1 мільйона євро. Конструкційна швидкість електропоїздів HRCS2 виробництва компанії Hyundai Rotem складає 176 кілометрів на годину, Velaro RUS - 250 кілометрів на годину (можлива модернізація до 350 кілометрів на годину).
Коментарі
19