Сайт virgin-vacations.com визначив найбільші, найшвидші, найгарніші сучасні системи метро в усьому світі. При оцінюванні брали до уваги розгалуженість ліній метро, частоту пасажироперевезень, сучасність устаткування, оформлення й архітектуру, безпечність і чистоту, зручність у користуванні, пише Перша рейтингова система.
1. Лондон, Велика Британія
Лондонській підземці належать два рекорди: вона є найбільшою системою метро в Європі й найстарішою у світі – її ввели в експлуатацію 1863 року. Розгалужена мережа ліній загалом покриває 404,8 км і перевозить 976 млн. людей щорічно. Система лондонського метро з"єднана з іншими рейковими транспортними системами (наприклад, залізницею "Євростар", яка веде до Парижа). Також лондонський метрополітен пропонує подорож безпілотною Докландською "легкою" залізницею, звідки можна милуватися краєвидами Темзи.
Переваги
М"які сидіння у вагонах, рідкокристалічні монітори на станціях, що показують час відправлення потягів, та електричні голограми із чудовими картинами.
2. Париж, Франція
Паризька система метро – друга за віком після лондонської. Побудову метро було завершено 1900 року. Щорічно близько 1,365 млрд. людей пересуваються цим чудовим містом за допомогою метрополітену. Загальна довжина системи – 213,92 км, кількість станцій – 380.
Переваги
Розгалужена система покриття: біля кожного будинку в радіусі 500 м є станція метро. Багато станцій побудовано в унікальному стилі, що має художню й естетичну цінність. Ціни дуже скромні порівняно з лондонськими.
3. Москва, Росія
Московське метро є лідером із пасажирських перевезень у світі. Щорічно система метро у Москві перевозить 3,2 млрд. пасажирів, що користуються 12 лініями і 172 станціями. Загалом московське метро має довжину 284,8 км. Із деяких ліній, які йдуть через мости, можна милуватися краєвидами Москви-ріки та Яузи.
Переваги
Багата архітектура станцій (щонайменше 44 із них визнано архітектурними пам"ятками). Висока частота курсування потягів, що у години пік сягає 1 поїзда за кожні 90 секунд. Це найшвидше у світі метро, потяги рухаються на швидкості 120 км/год.
4. Мадрид, Іспанія
Мадридське метро – друге найбільше у Європі після лондонського та шосте за величиною у світі. Має довжину колій близько 236,32 км, і очікується, що до кінця 2008 року в експлуатацію буде здано ще 44 км. Мадридське метро має найбільш щільну в світі мережу.
Переваги
Дуже чисте, оскільки при роботі застосовується очисна система. Має швидкі потяги, не дуже високі ціни на проїзд, сучасно обладнані станції. Система метро дуже швидко розширюється.
5. Токіо, Японія
Метрополітен Токіо з 282 станціями перевозить приблизно 2,8 млрд. пасажирів щорічно. На додачу до підземної системи метро токійська підземка має ще монорейкову дорогу "Уено Зоо" та "легке" наземне метро "Тоден Аракава".
Переваги
Дуже чисте метро, потяги завжди приходять вчасно, сидіння мають підігрів. Назви зупинок оголошуються японською та англійською мовами. Має сучасне устаткування, підземні алеї для прогулянок.
6. Сеул, Корея
Сеульська система метро є найбільш завантаженою у світі – щодня її станціями проходить 8 млрд. пасажирів. Також місцевий метрополітен один із найдовших у світі – 287 км. Більша частина системи метро підземна, проте 30% припадає на надземну частину.
Переваги
Гарна архітектура. Система метро останніми роками динамічно розростається. Для оплати проїзду використовуються так звані Т-гроші проїзний для використання в місті.
7. Нью Йорк, США
Нью-йоркська швидкісна транспортна система – найдовша система громадського транспорту на планеті. Метро Великого Яблука виросло разом з містом із початкових 28 станцій у1904 році до 462 у наш час. Метро перевозить 4,9 млн. людей щоденно.
Переваги
Пропонує крім звичайних потягів подорож спеціальними, що курсують на окремих коліях. Має рідкокристалічні монітори, де показаний номер маршруту і час прибуття потягів. Функціонує цілодобово. Має унікальне мозаїчне оздоблення.
8. Монреаль, Канада
Метро у Монреалі дуже молоде – перші потяги тут пішли 1966 року. Воно досить невелике (60,48 км і 65 станцій на чотирьох лініях), проте є унікальним, оскільки взяло за взірець паризький метрополітен, і дуже сучасно обладнане.
Переваги
Різноманітна, красива архітектура станцій з унікальним оздобленням та картинами (кожну станцію проектували різні архітектори). Позитивні враження від поїздки: потяг їде надзвичайно рівно й легко, вагони їздять на гумовій підошві, щоб зменшити шум. Потяги ходять дуже часто.
9. Пекін, Китай
Пекінська система метро також досить молода. Її відкрили 1969 року, щоб обслуговувати Пекін і його передмістя. Зараз систему розширюють, готуючись до літніх Олімпійських ігор 2008. Згідно з проектом, довжина колій збільшить з 113,6 км до 480 км.
Переваги
Дуже просто орієнтуватись на станціях та при переході на інші гілки. Досить дешеве (з єни за 1 поїздку). Цікава архітектура на нових лініях метро.
10. Гонконг, Китай
Метро у Гонконзі з"явилося 1979 року. Незважаючи на відносно невелику довжину ліній (близько 90 км) порівняно з іншими транспортними системами, потяги метро перевозить близько 2,46 мільйона пасажирів на день. Взірцем при побудові гонконгського метро слугувало лондонське.
Переваги
Ефективне. Великі вагони, розраховані на багато пасажирів. Надзвичайно дешеве. Для проходу в систему метро використовують безконтактну картку проїзду. Кожен вагон обладнаний кондиціонером.
11. Сан-Паулу, Бразилія
Метро у Сан-Паулу стало найпершою підземною транспортною системою в Бразилії. Разом з лініями компанії Companhia Paulista de Trens Metropolitanos (CPTM) довжина ліній становить 300 км. Ними щодня пересуваються близько 3,7 млн. людей.
Переваги
Найчистіший і найбезпечніший у світі метрополітен за невеликі гроші.
Коментарі
1