середа, 19 жовтня 2011 10:31

Міноборони хоче формувати позитивний імідж Збройних сил за допомогою ЗМІ

Фахівці Науково-дослідного центру гуманітарних проблем Збройних Сил України під керівництвом Департаменту соціальної та гуманітарної політики МО України розробили проект Концепції формування позитивного іміджу Збройних Сил України, повідомляє інтернет-видання Флот 2017.

В даний час проект проходить процедуру погодження з Кабінетом міністрів України.

На переконання військового керівництва, мовиться в коментарі зазначеного Департаменту МО, "прийняття цього документа дозволить концептуально впорядкувати діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, представників громадських організацій, засобів масової інформації з формування позитивного іміджу Збройних Сил України". Також "затвердження вказаної Концепції дозволить поліпшити взаємодію між відповідними структурами у вирішенні цього завдання і більш чітко визначити їх функції".

Як випливає з цієї заяви, Міноборони має намір в "наказовому порядку" "упорядкувати діяльність" і "визначити функції" в т.ч. і цивільних ЗМІ з формування позитивного іміджу армії.

На якій підставі військові візьмуть на себе подібну роль - не особливо зрозуміло. Як і незрозуміло, на якій підставі самі ЗМІ цю роль зобов'язані прийняти.

Тобто підстави для військових структур з управління, контролю і координації інформаційним полем країни в українському законодавстві на сьогодні прописані. Але стосуються вони виключно так званого "надзвичайного стану", тобто розраховані на випадок війни. У мирний час ці правила не діють, і в жодній демократичній країні не можуть діяти за визначенням.

Крім того, як сказано в коментарі, поява Концепції викликано "нагальною необхідністю покласти край безпідставною, упередженою і односторонньою критикою Збройних Сил в ЗМІ, налагодження конструктивної взаємодії цивільних і військових ЗМІ, зваженого подання повної та об'єктивної інформації про діяльність Збройних Сил".

Ця заява ще більше незрозуміла. Адже в даному випадку по суті вказується на те, що прес-служба МО (Департамент преси та зв'язків зі ЗМІ) не виконує свої прямі обов'язки, тобто не організовує зв'язки зі ЗМІ і не взаємодіє з ними "у висвітленні актуальних проблем армійського життя". Замість цього нібито спостерігається потік "безпідставної, упередженої і односторонньої критики Збройних Сил у ЗМІ", якій терміново треба покласти край.

Об'єктивно оцінюючи реальну картину, можна сміливо стверджувати, що це навряд чи відповідає дійсності. Яскравий приклад дійсно ефективної роботи прес-служби МО - останні великомасштабні навчання ЗС України "Адекватне реагування-2011", які пройшли по всій території держави у вересні цього року. По суті це був буденний набір тактичних навчань взводного-ротного, максимум батальйонного рівня.

Але зусиллями прес-служби МО в інформаційному полі була створена така потужна картинка "війни", що в пересічних українців створювалася повна ілюзія високої боєготовності української армії і флоту. Це і є показник високої ефективності роботи даної структури.

Проектом Концепції також передбачено як критерії і показники ефективності військового іміджмейкерства вивчати і "зміст і спрямованість інформаційних матеріалів про ЗСУ, які поширюються в іноземних ЗМІ".

Тут взагалі незрозуміло, навіщо МО бере за показник зміст матеріалів в іноземних мас-медіа. Абсолютно ясно, що основний тон матеріалів про держструктури України, в т.ч. Збройні сили, диктується загальним ставленням до нашої держави. Неможливо уявити, що якщо на політичному рівні йде конфронтація між українським політичним керівництвом і керівництвом якоїсь іншої держави, то ЗМІ цієї країни при цьому будуть оспівувати українську армію. Таким чином, ця тема виходить далеко за рамки повноважень Міноборони.

Якщо ж говорити не про інформаційні матеріали, а серйозну аналітику та іміджеві статті, то тут у МО один вихід - купувати рекламну площу в іноземних ЗМІ і там співати собі дифірамби.

За останній рік в результаті діяльності тієї ж прес-служби МО спостерігалася чимала кількість різних інтерв'ю представників МО і Генштабу ЗС України в зарубіжних виданнях. Подібний формат якраз і сприяє створенню позитивного іміджу українських ЗС в закордонному інформаційному полі, при відсутності витрат. Але ці інтерв'ю з'являлися в основному лише в російських ЗМІ.

Згідно з задумом Міноборони, проект Концепції буде затверджений Указом Президента України.

З метою її впровадження пропонується розробити та затвердити Державну програму формування позитивного іміджу Збройних Сил України на 2012-2016 рр.

Зараз ви читаєте новину «Міноборони хоче формувати позитивний імідж Збройних сил за допомогою ЗМІ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути