Фахівці Науково-дослідного центру гуманітарних проблем Збройних Сил України під керівництвом Департаменту соціальної та гуманітарної політики МО України розробили проект Концепції формування позитивного іміджу Збройних Сил України, повідомляє інтернет-видання Флот 2017.
В даний час проект проходить процедуру погодження з Кабінетом міністрів України.
На переконання військового керівництва, мовиться в коментарі зазначеного Департаменту МО, "прийняття цього документа дозволить концептуально впорядкувати діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування, представників громадських організацій, засобів масової інформації з формування позитивного іміджу Збройних Сил України". Також "затвердження вказаної Концепції дозволить поліпшити взаємодію між відповідними структурами у вирішенні цього завдання і більш чітко визначити їх функції".
Як випливає з цієї заяви, Міноборони має намір в "наказовому порядку" "упорядкувати діяльність" і "визначити функції" в т.ч. і цивільних ЗМІ з формування позитивного іміджу армії.
На якій підставі військові візьмуть на себе подібну роль - не особливо зрозуміло. Як і незрозуміло, на якій підставі самі ЗМІ цю роль зобов'язані прийняти.
Тобто підстави для військових структур з управління, контролю і координації інформаційним полем країни в українському законодавстві на сьогодні прописані. Але стосуються вони виключно так званого "надзвичайного стану", тобто розраховані на випадок війни. У мирний час ці правила не діють, і в жодній демократичній країні не можуть діяти за визначенням.
Крім того, як сказано в коментарі, поява Концепції викликано "нагальною необхідністю покласти край безпідставною, упередженою і односторонньою критикою Збройних Сил в ЗМІ, налагодження конструктивної взаємодії цивільних і військових ЗМІ, зваженого подання повної та об'єктивної інформації про діяльність Збройних Сил".
Ця заява ще більше незрозуміла. Адже в даному випадку по суті вказується на те, що прес-служба МО (Департамент преси та зв'язків зі ЗМІ) не виконує свої прямі обов'язки, тобто не організовує зв'язки зі ЗМІ і не взаємодіє з ними "у висвітленні актуальних проблем армійського життя". Замість цього нібито спостерігається потік "безпідставної, упередженої і односторонньої критики Збройних Сил у ЗМІ", якій терміново треба покласти край.
Об'єктивно оцінюючи реальну картину, можна сміливо стверджувати, що це навряд чи відповідає дійсності. Яскравий приклад дійсно ефективної роботи прес-служби МО - останні великомасштабні навчання ЗС України "Адекватне реагування-2011", які пройшли по всій території держави у вересні цього року. По суті це був буденний набір тактичних навчань взводного-ротного, максимум батальйонного рівня.
Але зусиллями прес-служби МО в інформаційному полі була створена така потужна картинка "війни", що в пересічних українців створювалася повна ілюзія високої боєготовності української армії і флоту. Це і є показник високої ефективності роботи даної структури.
Проектом Концепції також передбачено як критерії і показники ефективності військового іміджмейкерства вивчати і "зміст і спрямованість інформаційних матеріалів про ЗСУ, які поширюються в іноземних ЗМІ".
Тут взагалі незрозуміло, навіщо МО бере за показник зміст матеріалів в іноземних мас-медіа. Абсолютно ясно, що основний тон матеріалів про держструктури України, в т.ч. Збройні сили, диктується загальним ставленням до нашої держави. Неможливо уявити, що якщо на політичному рівні йде конфронтація між українським політичним керівництвом і керівництвом якоїсь іншої держави, то ЗМІ цієї країни при цьому будуть оспівувати українську армію. Таким чином, ця тема виходить далеко за рамки повноважень Міноборони.
Якщо ж говорити не про інформаційні матеріали, а серйозну аналітику та іміджеві статті, то тут у МО один вихід - купувати рекламну площу в іноземних ЗМІ і там співати собі дифірамби.
За останній рік в результаті діяльності тієї ж прес-служби МО спостерігалася чимала кількість різних інтерв'ю представників МО і Генштабу ЗС України в зарубіжних виданнях. Подібний формат якраз і сприяє створенню позитивного іміджу українських ЗС в закордонному інформаційному полі, при відсутності витрат. Але ці інтерв'ю з'являлися в основному лише в російських ЗМІ.
Згідно з задумом Міноборони, проект Концепції буде затверджений Указом Президента України.
З метою її впровадження пропонується розробити та затвердити Державну програму формування позитивного іміджу Збройних Сил України на 2012-2016 рр.
Коментарі