вівторок, 21 серпня 2018 13:05

Мінінфраструктури покаже громадськості, хто руйнує українські дороги

Мінінфраструктури покаже громадськості, хто руйнує українські дороги
Експерти кажуть, що з впровадженням систем WiM по всій Україні, корупційні можливості для вантажовласників зникнуть

Громадськість знатиме всіх порушників вагових норм, оскільки дані зважування, які буде збирати сучасна система WiM (Weight-in-Motion), Мінінфраструктури зробить публічними, - про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян. За його словами, вже в жовтні почнуться роботи з установки перших WiM-комплексів.

"Природно, всі дані будуть викладені у відкритому доступі - це для мене принципове питання, щоб не було ніякого простору для маніпуляцій. Щоб інспектор вже не міг сказати, що цього я не бачив, не чув, а цього випадково пропустив. Ні - такого не буде. З 10 станцій автоматичного зважування WiM, які ми будемо встановлювати навколо Києва, близько половини повинно бути побудовано в цьому році, друга половина - на початку наступного року", - розповів міністр.

Глава МІУ додав, що всі дані щодо зважування будуть зібрані в єдиному кібер-центрі, який сортує персональні дані від інформації, яка буде доступна громадськості. Особи водіїв, зняті на камери систем WiM, будуть заретушовані. Однак, кому належить автомобіль, який порушив вагові норми, буде відомо.

"Ми створимо єдиний інтелектуальний центр на базі "Укравтодору" або Мінінфраструктури. Він об'єднає всі дані зі всіх датчиків, які будуть встановлені для автоматичного зважування, вимірювання трафіку, швидкості і всього іншого", - сказав Омелян.

Раніше в МІУ заявляли, що в Україні є ряд компаній, які принципово порушують вагові обмеження, мотивуючи свою поведінку тим, що по-іншому возити невигідно.

На думку експертів, завдяки публічності даних WiM, громадськість зможе створити додатковий тиск на власників вантажу, які систематично порушують вагові нормативи і руйнують дороги. Екс-начальник Департаменту автотранспорту МІУ Роман Хміль вважає, що вантажний транспорт руйнує 90% доріг в Україні. За його словами, одна вантажівка заподіює шкоду дорозі, як одна тисяча легкових автомобілів. Особливо ця проблема актуальна в південних регіонах, де аграрії масово перевозять зерно в морські порти, перевищуючи в рази допустимі вагові нормативи.

Експерти відзначають, що з впровадженням систем WiM по всій Україні, корупційні можливості для вантажовласників зникнуть. З цієї причини більшість перевізників будуть змушені перевозити вантажі унормовано. А для підвищення рентабельності логістики вантажовідправники перейдуть на залізницю.

Довідка. Система WiM - мережа сучасних автоматичних комплексів зважування вантажного транспорту в русі. Системи WiM працюють в більшості країн світу - повністю автоматично в США і в деяких країнах ЄС. WiM використовують також для "предселекціі", що дозволяє вибрати із загального трафіку тільки перевантажені автомобілі. Фото машини і номерний знак WiM відправляє на пункт габаритно-вагового контролю, який розташований далі по дорозі. Інспектори відповідних служб зупиняють автомобіль для контрольного зважування. При підтвердженні порушення, на перевізника накладаються штрафні санкції. В європейських країнах суми стягнень варіюються від 5 до 10 тисяч євро.

Зараз ви читаєте новину «Мінінфраструктури покаже громадськості, хто руйнує українські дороги». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 79692
Голосування Підтримуєте введення біометричного контролю на кордоні з РФ?
  • Підтримую. Тепер потрібно заборонити українцям їздити в Росію
  • Ні, нічого не дасть крім черг на кордоні
  • Потрібно вводити візовий режим
  • Краще заборонити росіянам в'їзд в Україну
  • Це нічого не дасть. Злочинці з РФ все рівно знаходитимуть способи потрапити в Україну
  • Досить повністю припинити транспортне сполучення з РФ
  • Сумнівне рішення. Такий контроль ще більше провокуватиме Росію. Можливе загострення на Сході
Переглянути