Питома вага китайських компонентів в J-11 наростала, пишуть "Відомості", але двигуни і авіоніка як і раніше ввозилися з Росії. Експети прогнозували, що Китай зможе власними силами створити повний аналог Су-27 до 2013 року, проте, пише видання, оборонна промисловість КНР впоралася з цим завданням раніше.
У номері журналу "Проблеми Далекого Сходу" за лютий 2008 року була опублікована стаття уповноваженого представника "Рособоронекспорта" у КНР Андрія Плотнікова, у якій він, кажучи про літак J-11, повідомляє: "Прорив у технології виробництва двигунів дозволив довести питому вагу китайських деталей і технологій з 70-75 відсотків до понад 90 відсотків".
Про завершення робіт над двигуном "Тайхан" WS-10 з характеристиками, близькими до АЛ-31Ф, китайський авіапромисловий холдинг AVIC-I офіційно оголосив ще 2006 року. Представник російського авіадвигунобудівного конструкторського бюро розповів "Ведомостям", що WS-10 недостатньо надійний для серії. Проте 2007 року, додав він, китайці уклали з Росією новий контракт на постачання 54 АЛ-31ФН, що є модифікацією АЛ-31Ф, а також обговорюють закупівлі вдосконаленого АЛ-31Ф-М.
"Рособоронекспорт" коментувати інформацію про копіювання Китаєм Су-27 відмовився. Представники посольства КНР у Росії і комісії з оборонної науки і техніки і оборонної промисловості Китаю також не стали обговорювати з "Відомостями" це питання.
Російські експерти, у свою чергу, заявили, що говорити про серійне складання китайських аналогів Су-27 поки передчасно. Проте, додали вони, якщо Китай зможе освоїти самостійне виробництво цих літаків, які складають основу експорту російської військової авіатехніки, то РФ доведеться серйозно боротися за ринки, пише у четвер газета "Ведомости".
Коментарі