Кабмін має намір взяти під контроль розвиток українського літакобудування. Сьогодні Кабінет міністрів повинен ухвалити рішення про створення Державної літакобудівної акціонерної компанії (ДЛАК).
До її складу увійдуть 10 підприємств. Про це повідомив напередодні заступник генерального директора корпорації Антонов Володимир Ковтун.
За його словами, нова структура об"єднає 7 державних організацій: АНТК ім. Антонова, Київський завод Авіант, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, Київський авіаремонтний завод 410 цивільної авіації, Харківський машинобудівний завод, інститут Буран, Харківське агрегатне конструкторське бюро.
Крім того, до складу корпорації увійдуть акціонерні компанії: ВАТ Електронпристрій, Дніпропетровський агрегатний завод і Український науково-дослідний інститут авіаційної технології.
При цьому, існуюча корпорація Антонов ліквідовується. Дану корпорацію створили 2005 року у складі п"яти організацій: АНТК Антонова, Київського і Харківського авіазаводів, 410-того авіаремзаводу й УкрНІІАТа.
Генеральний директор Харківського авіазаводу Павло Науменко повідомив, що в проекті урядового рішення Міністерству промислової політики України доручається протягом місяця підготувати статут компанії.
На його думку, нова структура буде життєздатнішою, оскільки на відміну від корпорації Антонов отримає централізовану вертикаль управління, єдиний фінансовий і маркетинговий центр. При цьому вхідні в неї підприємства збережуть за собою статус юридичних осіб.
У Кабміні вважають, що ДЛАК буде популярною на біржі.
- Надалі ми хочемо зробити так, щоб на неї звертали увагу на біржі і привертали серйозні фінансові інвестиційні ресурси, - сказав віце-прем"єр-міністр України Андрій Клюєв. За його словами, "тому і створюється ця корпорація для того, щоб по максимуму створити капіталізацію компанії".
ДЛАК з часом може об"єднати зусилля України і РФ в цій галузі. На думку голови правління ВАТ Мотор Сич В"ячеслава Богуслаєва, ДЛАК і зареєстрована в листопаді цього року в Росії Об"єднана авіабудівна корпорація (ОАК) з часом можуть створити альянс або злитися в одну структуру.
Уряд вважає своїм пріоритетом наступного року будівництво нових літаків.
- Для цієї мети на 2007 рік ми плануємо вкласти фінансових ресурсів у розмірі 2,5-3 мільярди гривень, - повідомив Клюєв.
Крім того, за словами віце-прем"єра, в бюджеті на 2007 рік під цю програму закладено до 250 мільйонів гривень для погашення відсотків по кредитах. Кредитний ресурс для галузі в 2008 році не буде менший, як в 2007 році. Це дозволить, на думку віце-прем"єра, "зрушити з мертвої точки літакобудування".
Одним з перспективних проектів є програма створення нового реактивного регіонального літака Ан-148.
Клюєв відзначив, що питання просування Ан-148 на ринок країн СНД активно обговорюється під час зарубіжних візитів прем"єр-міністра Віктора Януковича, зокрема, до Казахстану і до Азербайджану. За його словами, "вже цілий ряд компаній в Казахстані, Росії й Азербайджані висловили свої пропозиції з приводу придбання Ан-148", повідомляє РБК-Украина.
Коментарі