Четвер, 15 травня 2008 10:49

Французька правляча партія звинуватила журналістів у цензурі

У Франції правляча пропрезидентська партія "Союз за народний рух" (UMP) звинуватила інформагентство AFP у спробі встановити цензуру. Таким чином керівництво UMP розцінило небажання агентства публікувати офіційні прес-релізи партії.

Конфлікт між правою пропрезидентською партією "Союз за народний рух" і інформаційним агентством AFP почався 1 травня. Цього дня прес-служба UMP направила в агентство офіційний прес-реліз, в якому закликала опозиційних соціалістів застосувати санкції до члена своєї партії, екс-кандидата в президенти Сеголен Руаяль, пише "Коммерсант-Украина".

10 квітня суд постановив, що вона заборговувала двом своїм помічникам зарплату за декілька місяців. І хоча з моменту винесення постанови пройшли більше двох тижнів, лідери UMP визнали символічним опублікувати свій заклик до покарання конкурентки саме у Світовий день праці.

Редакторів AFP це повідомлення не зацікавило, і прес-реліз залишили без уваги. Це не на жарт образило правих, і того вечора ж офіційний представник UMP Фредерік Лефебвр надіслав гендиректорові агентства П"єру Луетту відкритого листа, в якому поцікавився, чим викликана така зневага. "Чи не будете ви такі люб"язні пояснити рішення AFP не публікувати цю інформацію? І хоча я, звичайно ж, визнаю ваше право це не робити, але все-таки мені здається, це заслуговує пояснень", - написав Лефебвр.

Відповідь не змусила довго на себе чекати. Наступного ранку журналістський колектив оприлюднив власний прес-реліз, в якому засудив "спроби політичного тиску". Втім, співробітники інформагентства все ж таки дали й роз"яснення щодо рішення проігнорувати папір від UMP: справа про невиплату Руаяль зарплати своїм помічникам, написали вони, активно освітлювало AFP в квітні, і в матеріали про це увійшли, зокрема, й ранні коментарі Фредеріка Лефебвра.

Але на цьому конфлікт не закінчився, а, навпроти, розгорівся з подвоєною силою. На адресу AFP надійшли ще чотири прес-релізи, в яких UMP звинуватила агентство в "цензурі на заяви партії". "Здається, це доволі кумедно, особливо для Франції, що уряд звинувачує пресу в цензурі", - прокоментував звинувачення П"єр Луетт.

Минулої середи в сутичку вступив сам президент Франції Ніколя Саркозі. Виступаючи перед парламентаріями від UMP, глава Єлисейського палацу звинуватив пресу в занадто поблажливому відношенні до опозиції, виділивши при цьому не тільки AFP, але й журнали L"express і Marianne і газети Le Parisien і Le Journal du Dimanche. Цікаво, що останнє з цих ЗМІ належить близькому другу Саркозі Арно Лагардеру.

Апофеозу конфлікт досяг до неділі, коли уряд вустами міністра культури Крістін Албанель рекомендував інформагентству створити спеціальний відділ, який би займався виключно обробкою прес-релізів. "Це перетворить ЗМІ на дошку оголошень", - відреагували на таке побажання влади в організації "Репортери без кордонів".

Зрозуміло, соціалісти теж не впустили шанс покритикувати опонентів. "Вся ця димова завіса направлена на те, щоб відвернути увагу від помилок уряду і низьких рейтингів Саркозі, - заявив офіційний представник Соціалістичної партії Фаузі Ламдауї. - Те, що праві намагаються зробити з AFP, називається залякуванням журналістів". Правда, Ламдауї чомусь забув згадати, що лише тиждень тому виховну бесіду з журналістами AFP проводив головний французький соціаліст Сеголен Руаяль.

Цей пропуск заповнив гендиректор інформагентства, розповівши про те, що протягом години вона інструктувала політичних кореспондентів AFP як слід освітлювати її судовий процес. "На нас тиснуть як справа, так і зліва - значить, ми все робимо правильно", - резюмував Луетт.

Нагадаємо, у вересні 2007 року французькі журналістські профспілки зверталися до громадськості і працівників преси із закликом не допустити обмеження свободи слова, яке, на їхню думку, виражається в засиллі образу Саркозі у всіх ЗМІ.

Журналісти Франції висловлювали стурбованість "захопленням" великих видавничих будинків людьми з оточення президента Франції Ніколя Саркозі. Працівники ЗМІ запевняли, що ці самі "друзі" Саркозі чинять вплив на редакційну політику того або іншого підвладного ЗМІ, повідомляє NEWSru.ua.

Зараз ви читаєте новину «Французька правляча партія звинуватила журналістів у цензурі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода