Ексклюзиви
понеділок, 31 січня 2011 15:12

Через жаб закон еволюції можуть визнати хибним

Біологи, які вивчають так званих сумчастих жаб, виявили факти, які можуть спростовувати закон незворотності еволюції. Робота дослідників з'явилася в журналі Evolution, а коротко про неї пише портал BBC News.

Автори нової роботи досліджували жаб виду Gastrotheca guentheri, яких іноді називають сумчастими. Ці земноводні носять своє потомство в спеціальній кишеньці на спині. Ще однією незвичайною рисою цих жаб є наявність зубів і на нижній, і верхній щелепах. У всіх інших земноводних зуби є тільки у верхній половині рота.

Дослідники проаналізували скам'янілі рештки цих жаб різного віку, а також вивчили відповідні генетичні дані. Автори прийшли до висновку, що G. guentheri втратили зуби на нижній щелепі близько 230 мільйонів років тому, проте через приблизно 210 мільйонів років вони з'явилися знову. Теоретично, всі необхідні генетичні "інструкції" з вирощування зубів у G. guentheri, що мають зуби на верхній щелепі, є.

Якщо нові дані отримають підтвердження, вченим доведеться переглянути свої погляди на незворотність еволюційних змін. Нові результати тим більш незвичайні, що зовсім недавно інший колектив дослідників представив докази правомірності закону еволюції на молекулярному рівні. Вчені показали, що заміна двох амінокислот в послідовності глюкокортикоїдного рецептора незворотна.

Нагадаємо, закон незворотності еволюції був сформульований у XIX столітті бельгійським палеонтологом Луї Доллі. За іншими даними, авторство закону належить Чарльзу Дарвіну. Згідно із законом, види не можуть повернутися в "предковий" стан - наприклад, знову "відростити" зниклий орган.

За матеріалами: Лента.ру