Ексклюзиви
середа, 11 червня 2008 19:25

Археологи з йорданського міста Ріхаб виявили печеру, яка, за їх припущеннями, може бути найстарішою християнською церквою в світі. Печера, яка, на думку учених, відноситься до 33-70 років н е, могла бути невеликою каплицею для віруючих та їх житлом.

Передбачається, що в ній ховалась група християн приблизно з 70 людей, які переслідувались єврейським синодом і змушені були тікати з Єрусалиму. Виявлена печера розташована під церквою святого Георгія, яка сама по собі вважається однією з найстаріших в світі християнських святинь.

За словами директора центру археологічних досліджень Абдула Кадера Хасана, багато що указує на те, що в підземній печері виконувалися християнські ритуали задовго до того, як над нею була побудована церква.

У печеру ведуть сходи, що разом становлять 12 метрів в довжину і сім метрів завширшки. У одному з приміщень печери збереглася подібність круглого вівтаря - апсида - і кам"яні сидіння навколо нього. Учені стверджують, що наявність апсиди не залишає сумнівів в тому, що в печері проходили релігійні ритуали.

За словами Кадера Хасана, в світі існує лише одна печера з апсидою, яку учені визнали місцем прославляння перших християн. "Ми виявили масу прекрасних речей. До того ж виявилось, що до церкви веде стародавнє кладовище", - сказав дослідник.

Крім того, з печери виходить тунель, який веде до цистерни, яка колись забезпечувала водою мешканців підземного житла. На думку археологів, ті, хто зводив церкву вирішили увічнити мучеників віри, які рятувалися втечею від переслідувань.

Абдул Кадер Хасан упевнений в тому, що подальші розкопки і ретельне вивчення тунелю і цистерни допоможуть вченим знайти ще багато цікавих фактів про життя перших християн. "Ми хочемо розчистити тунель і провести там дослідження. Але і зараз ми вже виявили там стародавні написи, монети і хрестики, зроблені із заліза", - сказав Кадер Хасан.

Інші вчені поки що обережно ставляться до заяв йорданських колег. Вони заявляють, що хотіли б ретельніше вивчити знахідки. За їх словами, поки найстаріші зразки християнських церков відносяться до третього століття нашої ери.

Перші християни були змушені таємно сповідати свою віру до тих пір, поки через кілька сторіч християнство не стало офіційним віросповіданням Римської імперії, повідомляє Би-Би-Си.

Зараз ви читаєте новину «Археологи знайшли найдавнішу церкву християн: у печері проходили релігійні ритуали». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua