Про те, наскільки погані дороги в Україні, вже навіть припинили жартувати. Однак вже є ефективні шляхи вирішення цієї проблеми, що стосується кожного жителя нашої країни. І цей шлях не просто зафіксований на папері як варіант або рекомендація до застосування, він доведений досвідом команди менеджерів Дніпропетровської області.
За 4 роки роботи команда Валентина Резніченка побудувала понад 2 000 км нових доріг. Це в 2 000 разів більше, ніж за всі 20 років до цього. Одним з головних чинників розвитку і зміцнення дорожньої інфраструктури стало введення обов'язкової п'ятирічної гарантії на кожну побудовану дорогу. До речі, Дніпропетровська ОДА перша в Україні запровадила цей досвід. Про це повідомляє Інформатор.
Все це вдалося реалізувати завдяки відмові від послуг Облавтодору, на утримання якого в кожній області, до слова, щорічно Україна витрачала по 106 млн грн бюджетних коштів.
Без хороших доріг не буде розвитку регіону. Можна побудувати нові дитячі садки, сучасні лікарні, школи, але якщо до них неможливо доїхати - який в цьому толк? Саме якість транспортного сполучення говорить про якість рівня життя як регіону, так і країни.
ЗВІДКИ ГРОШІ НА БУДІВНИЦТВО ДОРІГ
Завдяки реформі децентралізації збільшився розмір бюджету області. І разом з грошима на місця передали повноваження і відповідальність. І кожна область сама розпоряджається витратами. Раніше гроші витрачалися не на капітальні роботи - будівництва та реконструкції, а на потокові ремонти - одну яму засипати на дорозі, одне вікно засклити, один метр лінолеуму перестелити.
Команда Резніченко переосмислила розподіл коштів на ремонти доріг, перетворивши ремонти в будівництво. Щороку тільки з бюджету Дніпропетровської області виділяють більш як 1 млрд грн на дороги. Відзначимо, жодна інша область не вкладала стільки в дороги.
Величезна кількість доріг області, які не ремонтувалися державою взагалі - це сільські дороги. А у місцевих рад на них просто немає грошей. Дніпропетровська ОДА проаналізувала стан покриття всередині малих населених пунктів і щорічно виділялися гроші на капітальний ремонт понад 150 доріг.
ХТО БУДУВАВ НОВІ ДОРОГИ
Усі дороги Дніпропетровської області будували приватні компанії, які перемагали в тендерах. Обов'язковою умовою для них стала п'ятирічна гарантія на кожен квадратний метр дороги, на кожну побудовану трасу.
"Ми першими відмовилися повністю від Облавтодору та віддали обслуговування всіх трас в області приватним компаніям", - говорить Юрій Голік. Для розуміння - держава щороку витрачала по 106 млн грн тільки на банальне утримання Облавтодору тільки в одній області.
У Дніпропетровській області все ще можна зустріти спецтехніку Облавтодору. Як зазначив Юрій Голік, приватні компанії, які забрали всі дороги в обслуговування, методично закуповують техніку, навчають людей. Там, де поки не встигають - беруть Облавтодор в субпідряд, але влаштовують йому нормальне приймання за якістю. При цьому, кількість ділянок, де працює Облавтодор кожен день зменшується.
НАВІЩО ВІДМОВЛЯТИСЯ ВІД УКРАВТОДОРУ ТА ПЛАТИТИ ГРОШІ ПРИВАТНИМ КОМПАНІЯМ
Купуючи послугу утримання доріг у приватних компаній, держава не буде паралельно фінансувати на 100 мільйонів гривень на рік їх утримання. Це - чиста економія. А приватні компанії зможуть не простоювати взимку, коли дорожній сезон закінчений, а обслуговувати побудовані ними дороги, даючи можливість заробляти своїм співробітникам цілий рік. Зміниться і якість ямкового ремонту, і прибирання доріг. Очевидно, що при використанні нової техніки вона зросте.
За словами Юрія Голяка, вони щорічно ускладнювали кваліфікаційні вимоги до приватних компаній, які обслуговували певні дороги. Основною вимогою стало реінвестування прибутку в себе. Тобто будівельні компанії повинні закуповувати техніку, навчати людей, вивчати нові технології. Всі ці вимоги в бізнесу виводять його на новий рівень. І від будівництва сільських доріг рано чи пізно місцеві компанії перейдуть до будівництва і ремонту трас національного значення.
Команда Резніченко за 4 роки показала, що вони не тільки політики, вони менеджери, які змогли оптимізувати взаємовідносини бізнесу і державних структур в якісний продукт, який буде служити країні не один рік.
Чи багато вони зробили? Багато. В рази більше, ніж будь-хто до них. Але має бути зроблено ще в десятки разів більше, щоб всі дороги в країні були ідеальними. Чи реально це? Так. За 3-4 роки, при грамотному підході, це можна і потрібно зробити.
Коментарі