В Іспанії провели глобальне дослідження, яке показало, як сучасні люди спілкуються одне з одним.
Fundación Telefónica представила результати. З'ясувалося, що молоді люди віком від 14 до 24 років все рідше використовують свої мобільні телефони за їхнім прямим призначенням – для дзвінків. Тобто для "розмов голосом".
У той же час, люди постійно користуються месенджерами та іншими сервісами для обміну миттєвими повідомленнями.
У 2018 році 96,8% молодих іспанців назвали найкращим каналом для спілкування з друзями та сім'єю WhatsApp. У списку програм також опинилися Facebook Messenger та Telegram.
Науковці навіть ввели терміни "мовчазне покоління" та "німе покоління" для визначення цієї тенденції.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці відмовляються від традиційних мобільних мереж
Не лише представники молодого покоління тепер обирають текст замість голосу. В цілому, за минулий рік щоденне вживання месенджерів у два рази обійшло кількість зроблених телефонних дзвінків. 60% населення Іспанії надсилає миттєві повідомлення по кілька разів на день. У той же час лише 25% роблять телефонні дзвінки. Тільки 12% від цієї кількості – зі стаціонарних телефонів.
Більше того – люди тепер не лише не хочуть розмовляти, а й зустрічатися одне з одним. Для 86,60% опитаних чат виявився кращим способом провести час, ніж особисті зустрічі та живе спілкування.
Не залишаються позаду літні люди. 87,1% старших 64, регулярно користується додатками для текстових повідомлень.
Зрозуміло, що тенденція є загальноєвропейською. І не може не хвилювати науковців. По-перше, через елементарну втрату навичок живої комунікації між людьми. А, по-друге, через те, що месенджери збирають величезну кількість інформації про кожного користувача. Фактично, мають базу даних на кожного з нас.
Якщо в 2017-му році 87% іспанців вважали конфіденційність у мережі дуже важливою, то минулого року кількість тих, хто цим переймається, скоротилася до 82,9%.
З 1 травня українці зможуть змінювати операторів, зберігаючи свій номер телефону. Відповідну послугу запустить Нацкомісія з держрегулювання в сфері зв'язку.
Коментарі