О 9:40 на площі Соборній у Черкасах виставляють в шеренгу нові автобуси і тролейбуси. Всього 7 одиниць: 2 нові тролейбуси, інва-таксі "Газель", 4 нові автобуси. Поруч ПАЗ і старенький тролейбус - такі на маршрутах зараз. Їх виставили для контрасту. Нові транспортні засоби представили Львівський автомобільний завод, Бориспільський автобусний завод та Черкаський автомобільний завод "Богдан".
О 9:55 на площі з'являється мер Черкас Сергій Одарич. Оглядає виставлену техніку. Тестує підйомник для інвалідних колясок в одному з автобусів. Згодом його оточують люди й закидають запитаннями.
"Ви ж не купуєте в сім'ю прикраси, якщо немає хліба на столі? То чому ж ви хочете купувати нові тролейбуси, коли люди в "Електротрансі" не отримують зарплати?" – запитує жінка років 60.
Сергій Олегович швидко відповідає, що зарплату почали виплачувати. Його вже кличуть до мікрофонів.
Після промови чути поодинокі оплески. Сергій Олегович продовжує оглядати транспорт. Сам він за тролейбуси.
"Ми просто задихаємося в місті від великої кількості автомобілів і значну кількість цих викидів створюють якраз автобуси. У нас в місті працює більше 350 маршруток і автобусів і крім наших міських по місту курсують і автобуси приміського сполучення. Тому та реформа, яку ми плануємо проводити в цьому році і повністю завершити її реалізацію весною наступного року, передбачає збільшення кількості тролейбусів, зняття автобусів із тих маршрутів, де може йти електротранспорт, придбання 30-40 нових тролейбусів і перенесення міжміських маршрутів на кордони міста.
А до автобусів, що залишаться в місті, ми ставимо вимогу про переведення на норму викидів Євро 4, тобто зменшення вдвічі викидів в атмосферу. Кількість автобусів буде зменшено за рахунок використання автобусів більшої місткості. Відповідно вони рідше ходитимуть. Я думаю нам вдасться тримати ціну на електроперевезення саме на тому рівні, на якому й зараз є – 1,25 грн. Можливо 1,5 грн. в перспективі, наступного року", – запевнив мер.
Людям пропонують заповнити "опитувальник" "Яким ви хочете бачити міський транспорт Черкас?".
"Хочу транспорт екологічно чистий – тролейбус", – сказав, заповнюючи анкету для опитування 80-річний Пелюсар Едуард.
Переважна більшість респондентів теж "голосують" за тролейбуси.
Об 11:30 для для опитувальників ставлять скляну урну.
Можна зайти до салону кожного транспортного засобу. В салоні запах нових крісел та пластику. Діти просяться посидіти за кермом.
Біля "Богдана" найбільше людей. Заступник директора торгово-сервісного дому "Богдан" Юрій Коваленко цим не здивований.
"Крім розмірів і комфорту в наших тролейбусів ще є низка технічних переваг. Ми використовуємо німецькі та чеські комплектуючі. Також наш тролейбус повертає струм в систему. Тобто коли він котиться, то не бере, а повертає струм в систему. В Криму південне узбережжя повністю обслуговують наші тролейбуси. Там близько 130 одиниць".
В Черкасах поки що тролейбуси "Богдан" не курсують. Залежно від комплектації, вартість їх від 1,8 до 2,3 млн грн.
Виконуючий обов'язки директора КП "Черкасиелектротранс" Андрій Наумчук теж вважає, що майбутнє міського транспорту за тролейбусами.
"Контактна мережа, що існує в Черкасах, спроможна випускати близько 100 тролейбусів. Така ж кількість може бути розміщена на території тролейбусного парку. Крім того для міста потрібно ще 100 транспортних одиниць. На сьогодні створена група із спеціалістів інституту "Львівська політехніка" та Черкаського державного технологічного університету, що займається вивченням пасажиропотоку. Вони розроблятимуть нову транспортну схему. І щоб не приймати помилкових рішень, не треба робити якихось поспішних кроків. Про якісь зміни можна буде говорити вже ближче до кінця року. Та ці питання вже до міськвиконкому".
До зразків майбутнього транспорту придивляються також інваліди на колясках. Вони жаліються, що зараз міський транспорт для них дуже незручний.
"Я за тролейбуси з низькою підлогою. Водії маршруток від нас просто тікають. Я бачила на виставці автобус з підйомником, але це ж нереально, щоб нам водії виходили і допомагали. Якщо водії будуть нам допомагати, то машина хороша. А поки що вони від нас тікають, що й іномаркою не доженеш, – поскаржилась Світлана Поліщук, 45 років. Вона попробувала заїхати коляскою в кожен автобус.
Серед натовпу троє людей з плакатами, серед них Тарасенко Олександр, 30 років, з плакатом "Вдвічі більший автобус – вдвічі рідше ходитиме".
"Я не проти такого транспорту. Але чи витримає такі великі автобуси і тролейбуси наш убогий асфальт. І які будуть ціни на проїзд, якщо закуплять ці дорогущі транспортні засоби? Ми просто вийшли з плакатами, щоб люди побачили, подумали, аналізували, що для них краще", – пояснив Олександр.
У ці вихідні обіцяють безкоштовно возити черкасців новою технікою. Згодом оприлюднять і результати опитування.
Коментарі
7