"Водії маршрутки N772, що їде до села Бузова, відмовилися возити нас безкоштовно, — розповів "ГПУ" киянин Михайло Григорович. — Раніше їздили без проблем, а з цієї весни чомусь почали вимагати гроші. Навіть у моєї дружини — інваліда другої групи".
Цей маршрут обслуговує комунальний автопарк N5.
— Та тут — справжня війна! Ці приватні перевізники виживають нас усіма можливими способами, — ледь стримувався, щоб не перейти на крик, заступник директора з перевезень автопарку N5 Арташес Асцатрян, 30 років. — На маршруті N772 одночасно працюють три перевізники — наше підприємство і ще два приватних. Останні пільговиків не возять — кажуть, щоб вони їздили на маршрутах автопарку N5 (він входить до комунального підприємства "Київпастранс". — "ГПУ").
Водії цього автопарку майже десять років возять киян до Бузової, що за 30 км від столиці. Автобуси ходили за графіком, досить часто, нарікань від пасажирів не було. Після помаранчевої революції, коли стара влада пішла, а нова ще не прийшла, на маршрут вийшов приватний перевізник — компанія "Транссервісгруп". За словами Арташеса Едісоновича, облдержадміністрація тендеру не проводила, але дозвіл на перевезення фірмі дала.
Торік приватники побили водія комунального автопарку
— Конкуренти почали "вклинюватися" в графік, пускали машини за кілька хвилин до наших — "зачищали" пасажирів, — каже Арташес Асцатрян. — Торік восени прийшов ще один приватний перевізник. Виграв тендер, якого не оголошували. Перед цим на нас почали масово надходити скарги, що погано обслуговуємо маршрут. Причому писали люди не з Бузової, а з сусідніх сіл. Жодного адресата ми не знайшли. Потім приватники об"єдналися й зараз не дають спокою.
Водіям із комунального автопарку навіть стали погрожувати, щоб вони не виходили на маршрут. Мовляв, поб"ють їм вікна в автобусах, поріжуть шини. А торік серед білого дня на кінцевій зупинці маршруту в селі Бузова приватники побили водія Володимира Войтова. Він довго ходив із синцями. Звернувся в міліцію, справи, здається, навіть не відкрили. Керівництво автопарку врешті було змушене перевести Володимира Войтова на інший маршрут.
Сутички тривають і досі. Особливо напружені стосунки між водіями-приватниками та комунальниками взимку, коли людей їздить менше. Приватні перевізники буквально гризлися за кожного пасажира: "підрізали" машини, створювали на дорогах аварійні ситуації, гасали наввипередки.
Керівники автопарку не раз скаржилися обласній владі та правоохоронцям. Ті ж, як правило, не відповідають або відбуваються відписками — "вживаємо заходів". Але приватних перевізників не чіпають, натомість приходили з перевірками до комунальників. Чим більше скарг, тим більше інспекторів. В автопарку переконані, що конкуренти домовились із владою. Вплинути на нахаб вони не можуть.
Чим більше скарг, тим більше інспекторів
"ГПУ" не вдалося взяти коментарі в приватників. Будь-яка інформація про згадані фірми в маршрутках відсутня. Водії говорити на цю тему відмовляються.
— Якби я був не посадовцем, а таким самим приватним перевізником, то розібрався б із ними їхніми ж методами. А так не можу застосувати фізичну силу, — розмірковує Арташес Асцатрян. — До суду їх не притягнеш. За що? За те, що вкрали маршрут і табличку? В Україні це неможливо.
Зовні відрізнити приватних перевізників від комунальних важко. Їздять вони на однакових "Богданах", тариф на білет такий самий — 2,5 грн в один кінець. Щоправда, комунальники їздять лише до Святошина, а приватники продовжили собі маршрут до Нивок.
Водії кажуть, що з початком літа війна розгориться з новою силою. У теплу пору року приміські сполучення приносять непоганий зиск.
Коментарі