Членів гаражного кооперативу "Чайка" на Новокостянтинівській, 1в, просять звільнити займану землю. Двісті гаражів, що їх офіцери запасу збудували на колишній території Київського меблевого комбінату, можуть відійти новим власникам.
На місці гаражів десять років тому було болото й ріс очерет. Землі здавалися абсолютно безперспективними. В 1997 році комбінат рішенням загальних зборів безплатно передав 1,62 га під будівництво кооперативу "Чайка". На автомобілістів, які взялися за освоєння території, дивилися як на героїв-першопрохідців.
Кооператив "Чайка" складають переважно відставні офіцери, ветерани-афганці та ліквідатори аварії в Чорнобилі. Хлопці були завзяті. Будували добротно. За дев"ять років на болоті виросло 200 гаражів у два поверхи (без урахування підвалів). Планували поставити магазин і маленьку станцію техобслуговування.
Життя кооперативу перевернулося минулого літа, коли в комбінату змінилися акціонери. Керівником підприємства все ж залишили Володимира Буська. Саме він давав згоду на відчуження землі й тепер опротестовує це в суді.
— Восени я з ним розмовляв, він казав, що за ним стоять серйозні люди, які цікавляться нашою землею, пропонують великі гроші. Йдеться про мільйони. Я відмовився. Потім мені погрожували, говорили, що людське життя нічого не коштує, а в тебе двоє дітей. Я знову дав відкоша, — розповідає голова правління "Чайки" Іван Асаулюк, 49 років.
На "Чайку" посипалися перевірки з Держкомрезерву й управління благоустрою Києва. Потім був суд. Він вирішив, що землю кооператив має повернути комбінатові.
А ця земля дуже дорога
Серед автомобілістів пішли чутки, що на місці гаражів хочуть побудувати торгово-розважальний комплекс. Члени кооперативу взялися за будівництво з іще більшим завзяттям. Одні допомагали іншим. Хтось техніку підганяв, хтось позичав гроші чи просто допомагав власноруч.
— Я вклав у цю справу 30 тисяч гривень, гроші позичав у друзів. Думав подарувати гараж своїм онукам, щоб хоча б якась згадка лишилася про мене. А тепер що буде, навіть не знаю, — каже один із членів кооперативу Олександр Обухов, 56 років, полковник у відставці, ліквідатор Чорнобильської аварії.
За підрахунками автомобілістів, затрати на будівництво гаражів становлять сім–десять мільйонів гривень. Прямих грошових вкладень близько трьох мільйонів, решта — власна праця й час. Нині автомобілісти почуваються, як вони кажуть, "кинутими". Ані грошей, ані гаражів.
— Двісті людей за раз "лохонути" не можна, — відчайдушно вигукує Іван Асаулюк.
Інша сторона — директор комбінату — вважає, що автомобілісти порушили умови забудови: замість гаражів набудували бозна чого.
— Ми віддали цю ділянку "Чайці" під цільове використання. Потрібно було побудувати гаражі для автомобілів, а вони поназводили там якихось сараїв, у центрі Києва, — сказав Володимир Бусько. — Землю потрібно було відібрати давно, бо ми її віддали, а кооператив навіть не спішив її оформляти. Документи на оформлення десь "провисіли" рік. Вони взагалі будують незаконно, бо навіть плани будівництва у них не затверджені у Головному управлінні архітектури.
На рішення суду кооператив "Чайка" подав апеляцію. Якщо буде потрібно, автомобілісти готові страйкувати. Конфлікт навколо гаражів вони, без викрутасів, пояснюють просто. Їхня ділянка — всього за три кілометри від Хрещатика. А ця земля дуже дорога.
Коментарі
1