




У столичному планетарії презентували найдовший в Україні діючий макет залізниці. Довжина експозиції становить 81,9 метри і таким чином встановлено новий рекорд України.
На макеті є вокзали і депо, стрілки й світлофори, мости, тунелі та переїзди з автомобілями, зменшені у 87 разів. Коліями одночасно рухаються понад 20 потягів: пасажирські, вантажні та службові.
"Це найбільший і найдовший діючий модульний макет залізниці в Україні, - ділиться радістю співавтор проекту 27-річний Павло Гущін. Його довжина складає 81,9 метри. На макеті одночасно рухається понад 20 потягів - пасажирські, вантажні, службові. У нас є навіть певна стратегія обміну вагонами на станціях. На макеті 8 станцій, одна з яких 8 метрів в довжину. Є також локомотивне депо з поворотним кругом. Працюють світлофори, перемикаються стрілки. Потяги рухаються за допомогою диспетчерів, які управляють рухом. Спілкуються між собою за допомогою рацій, а зв'язок між станціями здійснюється через IP-телефонію. Фактично, це повноцінна діюча залізниця".
Над макетом Павло працює вже 2 роки. Допомагають друзі та колеги з клубу.
"Друзі підказують з технологіями і допомагають з навчиками роботи з деякими матеріалами. Я не залізничник, а в клубі у нас є справжні. Розповідають як працює залізниця і допомагають, щоб вона виглядала достовірно. Над макетом працювали 25 людей. Це модульний макет, кожен з нас вдома будує свій сегмент за певними нормами, а вже у великому залі складаємо все в одну конструкцію. Найскладніше правильно укласти колії на макеті, щоби був безпечним рух, щоб потяги не зійшли з рейок і їздили не як трамваї. Все таки це швидкісні потяги", - каже Гущін.
За словами авторів, у проект вже вкладено понад 30 тис гривень і це ще не кінець.
"Найдорожче -це електрика. Є тут мікрокомп'ютери, які всім керують. Крім того, ми власноруч пишемо програмне забезпечння під даний макет. А це все досить дорого", - каже Павло.
Організатори обіцяють, що на виставці будуть проводитися майстер-класи для дітей та дорослих з моделізму, діятиме ярмарок, де можна буде придбати масштабні моделі, іграшки, та інструменти для творчості.
"Насамперед під великим враженням діти, - ділиться враженням киянин Євген, який прийшов на виставку із сином. Найбільше вражає рухомість потягів. Хотілося б, щоби для дітей була можливість стати співучасником процесу - запустити потяг чи спробувати зібрати якийсь сегмент з макет".
Також, на виставці покажуть унікальні моделі з полиць українських колекціонерів, та предмети залізничного інвентарю й атрибутики з минулого століття.
Виставка триватиме до 26 лютого з 11 до 20 год. Адреса: вул. В. Васильківська, 57/3. Вхід: 50 гривень.
Коментарі