пʼятниця, 24 березня 2017 16:32

Начальник метро Віктор Брагінський: керівництво столиці звернулось у РНБО, щоб не допустити зупинку метрополітену

Начальник метро Віктор Брагінський: керівництво столиці звернулось у РНБО, щоб не допустити зупинку метрополітену
Начальник "Київського метрополітену" Віктор Брагінський (на фото) каже, що суд з "Укррослізингом" триває з тих пір, як мером міста став Віталій Кличко

У суперечці "Київського метрополітену" і "Укррослізинг", який надав підземці 100 вагонів, з'явилися нові подробиці. 16 березня за рішенням суду виконавча служба заблокувала рахунки метро. Керівник підприємства Віктор Брагінський розповів нашому виданню про судові процеси, загрозу стабільну роботу метрополітену та зверненні до депутатів Київради.

- Виступаючи перед київськими депутатами, Ви заявили про борг 1,9 мільярда гривень перед підприємством "Укррослізинг". Розкажіть, як утворилася така величезна сума?

Я коротко нагадаю цю історію. Майже 10 років тому, ще в 2009 році, при тодішньій владі і задовго до моєї роботи на підприємстві, Київрада проголосувала за проведення тендеру на покупку 100 вагонів підземки в лізинг. За умовами договору оплата передбачалася з бюджетних коштів, а гарантом, що гроші виділять, була Київрада. У конкурсі перемогла компанія "Укррослізинг". До 2013 року всі вагони були поставлені, а метрополітен виплатив 817 мільйонів гривень. На сьогоднішній день борг становить близько 2 млрд гривень. Зазначу, що правоохоронні органи порушили п'ять кримінальних справ проти осіб, які підписали цей договір. Увагу на умови цього договору звернуло і Контрольно-ревізійне управління, яке також відкрило кримінальну справу. Київрада прийняла рішення продовжити оплату боргу до 2018 року, але "Укррослізинг" звернувся до суду з вимогою вилучити наше майно. Апеляційний суд виніс рішення на користь "Укррослізингу" і частково задовольнив їх вимоги. Тобто, простіше кажучи, за законом, ми повинні або віддати борги, які брала перед-попередня влада, або метро зупиниться. А блокування метрополітену призведе до катастрофи, фактично життя столиці зупиниться. Ми в першу чергу повинні захистити киян і забезпечити їм нормальні умови пересування - це наша робота.

- І до чого привели судові тяжби?

З тих пір, як мером міста став Віталій Кличко, ми судимося з "Укррослізингом". З цього питання вже відбулося 50 засідань. У кінці січня Київський господарський апеляційний суд виніс рішення про сплату "Укррослізингу" 1,9 мільярда гривень, з яких 1,2 мільярда це так звана валютна різниця через курс валют. А 16 березня виконавча служба заарештувала рахунки метрополітену. Нагадаємо, що в минулому році тимчасова комісія Київради розглянула це питання і її звіт затвердив депутатський корпус. У документі говориться, що власник "Укррослізинг" - російська компанія. Тоді ж Віталій Кличко звернувся до президента і голови РНБО з пропозицією ввести проти цієї компанії санкції за анексію Криму і активніше вести розслідування щодо укладення договору між "Київським метрополітеном" і "Укррослізингом".

- Після Вашого виступу міські обранці говорили, що не всі ознайомлені з нюансами цього питання. Хоча, наскільки я пам'ятаю, Київрада багато разів розглядала цю справу...

Так, з 2015 року в Київраді діє спеціальна комісія. Ми надали понад тисячу документів, запрошували всіх 120 депутатів і ЗМІ на судові засідання. Також юристи Київради брали участь в судах як одна зі сторін.

- Два мільярди - дуже велика сума для київського бюджету. Може, варто було звернутися до Кабміну, до президента?

Віталій Кличко двічі направляв звернення до СБУ, Верховної Ради, Кабінету Міністрів і РНБО з проханням допомогти врегулювати ситуацію. Але відповідей до цих пір немає. Тому виконавча влада прийняла рішення виступити перед міськими депутатами, щоб визначитися, як нам спільно діяти. Ми запропонували депутатам проект рішення, в якому повторюються попередні звернення, але цього разу ми апелюємо не до РНБО, а до суб'єктів, які можуть звернутися до нього: прем'єр-міністра, голови СБУ, голови Генпрокуратури. Адже ні в якому разі не можна допустити зупинки метрополітену. Ми в день перевозимо 1,5 мільйони киян. Якщо навіть на годину перестане працювати підземка, що буде відбуватися в місті - складно уявити. Зараз робота метрополітену і наш колектив, а це 7,5 тисячі чоловік, опинилися під реальною загрозою. Я як керівник роблю все можливе, щоб підприємство стабільно працювало, але нам потрібна реальна підтримка і міської, і державної влади.

- А де, власне, зараз самі вагони?

Вагони намагалися заарештувати, але нам вдалося їх відстояти. Вагони перевозять пасажирів на Куренівсько-Червоноармійській та Сирецько-Печерській лінії. Якщо забрати у нас 100 вагонів, то, повторюся, в місті відбудеться справжній транспортний апокаліпсис.

- Не так давно оголошено про будівництво метро на Виноградар. Як ситуація з "Укррослізингом" вплине на цей проект?

Мер Кличко поставив завдання розпочати будівельні роботи в кінці року, ми над цим працюємо. Для функціонування трьох нових станцій нам потрібно буде закупити близько 250 вагонів. Я вдячний міським депутатам, що вони проголосували за звернення до президента, прем'єр-міністра, Верховної Ради, СБУ та Генеральної прокуратури щодо введення санкцій проти "Укррослізингу". Сподіваюся, що центральна влада допоможе нам вирішити таке важливе питання, який прямо впливає на роботу столичного метрополітену.

Зараз ви читаєте новину «Начальник метро Віктор Брагінський: керівництво столиці звернулось у РНБО, щоб не допустити зупинку метрополітену». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 7644
Голосування Якби вибори мера Києва відбувалися найближчим часом, за кого б віддали свій голос?
  • Віталій Кличко
  • Борислав Береза
  • Микола Томенко
  • Марина Порошенко
  • Роман Грищук
  • Олексій Кучеренко
  • Андрій Іллєнко
  • Сергій Притула
  • Юрій Левченко
  • Свій варіант
Переглянути