40% маршруток порушують правила перевезень пасажирів, повідомили у Департаменті транспорту. Міський голова Віталій Кличко ініціював перевірку після того, як 4 листопада на зупинці на вул. Героїв Дніпра маршрутка №464 збила полковника Служби безпеки Валерія Корнієнка та його дружину. Обоє загинули.
Рейди проводила комунальна служба перевезень КМДА, держпідприємство "Укртрансбезпека" і поліція. Із 9 до 24 листопада перевірили 166 маршрутів.
- У місті працює 20 перевізників, разом із комунальним Київпастрансом. Вулицями їздять близько 1600 маршруток, - розповідає Gazeta.ua директор комунальної служби перевезень КМДА Сергій Савтир.
Які результати перевірки?
На кінцевих зупинках ми заходили в кожен автобус. Поліція дивилися права, техпаспорт. Також документи, чи перед виїздом автобус оглядав механік, а водія - медик. Ми і Укртрансбезпека вимагали страховку, договір підприємства із КМДА, схему руху маршрутки. Щоб з'ясувати - чи маршрутка справді закріплена за цим підприємством, чи просто приїхала і возить людей. Нацполіція склала 13 протоколів на 16 150 гривень. Підстава - водій не пройшов медогляд, або не було відмітки механіка. Найбільше вразило, як водії порушували правила дорожнього руху. Їхали на червоний, обганяли, підрізали навіть при поліцейських.
У деяких порушення зафіксовані не вперше, з ними розриватимемо договори. Наприклад, підприємство "Автосервіс", претендуючи на маршрут, заявляло про нові автобуси екологічного стандарту "Євро-4". А випускали в рейс - старі. За договором мало курсувати 15 маршруток, а по факту їх - 10. Так збільшується інтервал руху, людей набивається. Заробіток той самий, а витрати менші.
Спіймали п'ять нелегальних автобусів, але насправді їх більше. Працюють на маршрутах, які були давно закриті.
Чому цих порушень так багато?
Після Революції гідності уряд заборонив будь-які перевірки підприємств до 1 січня 2018 року. Сподіваюся, цю заборону не продовжать. Зараз у нас не достатньо важелів впливу. Укртрансбезпека виписує максимальний штраф у 1700 гривень. Перевізник за день заробляє удвадцятеро більше. Тому штрафи треба підняти у 100 разів. Надати право забирати маршрутки на штрафмайданчик без права повернення, заводити справу на водія. Бо якщо нелегальна маршрутка зіб'є пасажира, ніхто не відповідатиме. Маршруту немає, підприємства зареєстрованого теж. Водій утече, машину поріжуть на металолом – і шукай вітра в полі.
Як виявити нелегала?
У них немає схеми маршруту, даних про підприємство-перевізника, номера телефону диспетчерської, квитків.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Києві водій маршрутки під час руху дивився серіал
Так більшість водіїв квитків не дають.
Але вони є. Це вже відповідальність пасажира, який не перестраховує себе на випадок аварії і не вимагає квиток.
Міські маршрутки загоряються на ходу, у них відпадають колеса, замість автобусних дверей вставляють кімнатні. Хто за цим має стежити?
Якби механіки оглядали автобуси перед рейсом, такого не було б. Хоч колеса відпадають ще й через погані дороги.
Щодо дверей: зв'язувалися з власником того маршруту (у вересні у столиці помітили маршрутку, у якої замість автобусних дверей були встановлені міжкімнатні. - Gazeta.ua). Він запевняв: таке було один день. Пояснив, що в автобусі пасажири видавили скло. На заводі не було готового, довелося чекати. Робітники автопарку вигадали такий варіант.
Зазвичай на не кінцевих зупинках біля метро маршрутки стоять по 10 хвилин. Люди обурюються. Хто впливає на розклад руху транспорту?
Ніхто. На весь маршрут дається певний час. Якщо водій десь проїхав швидше, то на таких зупинках може стояти довше, щоб набрати більше пасажирів.
Коли впорядкують кінцеві зупинки приміських маршруток? Біля станцій метро Академмістечко, Житомирська, Нивки вони займають інколи по дві смуги.
На приміські маршрутки міська влада жодного впливу не має. Ліцензії видає Київська обласна адміністрація. Контролювати їх має Укртансбезпека, але їм не вистачає персоналу. Кінцеві зупинки приміських маршруток мають бути виключно на автостанціях, проте вони зупиняються де завгодно. Ми написали на них купу скарг в різні установи. Просимо погоджувати з міськадміністрацією схему руху і місця кінцевої станції.
Чому у маршрутках безкоштовно возять лише двох пільговиків на рейс? Це законно?
Нам час від часу скаржаться, що водії не хочуть безкоштовно возити учасників АТО та інших пільговиків. По закону мають возити всіх. А держава їм має виплачувати компенсацію за кожного пільговика. Але жодного року у бюджет не закладали кошти на це.
Десять років тому мерія прийняла меморандум - не платити відшкодування. Домовилися, що водії безкоштовно братимуть двох пасажирів. Якийсь пільговик поскаржився у прокуратуру і такий меморандум відмінили. Але звичка про двох пільговиків залишилася.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Нам інваліди не потрібні - маршрутник нахамив ветерану АТО
Коли варто чекати наступного подорожчання проїзду?
Нам це не відомо. У 2015-му році Київрада за наказом Кабінету міністрів відмінила обов'язкове узгодження вартості проїзду. Тепер перевізники ставлять таку ціну, яку хочуть. Їх навіть податкова не має права перевіряти. Що подали у звіті, те і є.
Які ще проблеми є на ринку пасажирських перевезень?
Власники транспортних підприємств скаржаться на дефіцит водіїв. Усі кинулися на заробітки за кордон.
Офіційно водії заробляють тут 6-8 тисяч гривень. Працюють по 15 годин у день, а мають 8 з урахуванням годинної перерви на обід.
Підприємства укладають договори з ринками чи торговельними центрами, магазинами, щоб водій міг сходити в туалет чи поїсти. Своїх офісів на кінцевих зупинках не мають.
Міськадміністрація повідомляє, що зі 166 маршрутів майже половина закриті. Чому?
У 2015 році Світовий банк разом із КМДА розробили нову транспортну модель. За нею, деякі малі маршрути мають закритися, натомість відкритися нові - магістральні. Але їздити по цих напрямках має комфортабельний транспорт. Порахували, треба випустити в рейс більше 200 автобусів, стільки ж тролейбусів, більше 100 трамваїв. Тоді по місту курсуватиме близько 40 маршруток і лише на короткі відстані. Якщо виконати вимоги Світового банку зараз — возити людей буде нікому. Тому старі маршрути закриваються і відкриваються нові тільки якщо приходить нова техніка.
Так за два два роки ми закрили більше 20 маршрутів. Замість 200 маршруток їздять великі автобуси з кондиціонерами, вай-фаєм, джі-пі-ес трекерами. Наприклад, відкрили 114-й маршрут - із Троєщини на вокзал, 118 – з метро Чернігівська до метро Політехнічна, 119й - із Контрактової площі до метро Теремки. Але поки заміна повністю не відбулася, укладемо договір із перевізниками на два-три роки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перелом ребер і пробита легеня: у Києві маршрутка притиснула жінку до тролейбуса
Коли у столиці їздитиме громадський транспорт, як у Європі?
Вимагаємо від перевізників оновлювати парк автобусами стандарту "Євро-4", не менше 21 сидячого місця. Деякі дослухались. Наприклад, 401-ша маршрутка, яка їздить із залізничного вокзалу до метро Академмістечко. Щороку на маршруті мають оновлювати 20 відсотків рухомого складу. Тоді до 2021-го відновимо близько 900 транспортних засобів.
Коментарі