У небі над селищем Курилівка Дніпровського району на висоті 8400 м 11 серпня 1979-го зіткнулися два літаки Ту-134. Загинули всі 178 людей.
За кількістю жертв ця авіакатастрофа в історії України займає перші місця. Серед зіткнень літаків – третє. Серед загиблих опинилися 17 членів узбецького футбольного клубу "Пахтакор". Трагедія отримала особливий резонанс. Команда "Пахтакор" летіла з Узбекистану на матч до Мінська.
Ту-134А Білоруського управління цивільної авіації виконував рейс за маршрутом "Ташкент – Гур'єв – Донецьк – Мінськ". О 13:11 за московським часом лайнер вилетів з Донецька і взяв курс на Мінськ. У літаку було 77 пасажирів. Майже третину салону займала футбольна команда. О 12:53 з аеропорту міста Воронежа злетів другий Ту-134А, Молдавського управління цивільної авіації, що виконував рейс "Челябінськ – Воронеж – Кишинів". У салоні перебували 88 пасажирів, з них 16 – діти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тіла жертв авіакатастрофи їли вижилі пасажири
Авіадиспетчер заплутався в розрахунках висоти літаків і дав неправильні вказівки. Диспетчер подумав, що два літаки за часом поділяють 3 хв. Без перевірки взаємного положення лайнерів за допомогою радіолокатора дав команду займати однакові ешелони висоти. Обидва літаки йшли у хмарах, пілоти не мали можливості бачити один одного. На висоті 8300 м молдавський літак врізався в мінський, відтяв йому частина крила і хвостове оперення і тут же вибухнув.
Через дев'ять місяців двох диспетчерів засудили до 15 років у колонії загального режиму. На честь загиблих футболістів назвали вулиці в містах Узбекистану.
За нез'ясованих до кінця причин 17 липня 1996-го вибухнув літак, що вилетів рейсом TWA 800 з Нью-Йорка в Париж з 212 пасажирами і 18 членами екіпажу на борту. Причиною катастрофи стало самовільне займання центрального паливного баку. Вибух стався в днищі літака між кабіною пілотів і крилом, де утворилася величезна діра. Шансів вижити у людей не було.
Коментарі