
Під дном Ла-Маншу 1 грудня 1990-го зустрілися британські та французькі будівельники. Вони з двох кінців прокладали перший в історії підземний тунель через цю протоку.
В 1973 році проєкт тунелю під Ла-Маншем схвалили французький і англійський парламенти. За ним прорили 2 головних тунелі і 1 службовий між ними. Кожні 375 м будівельники прокладали проходи, щоб з'єднати головні тунелі зі службовим. Кожні 6-8 км між основними тунелями будувались транспортні переходи. 13 тис. робітників та інженерів за 7 років зустрілись з різних кінців тунелю. Всього британською стороною було збудовано 84 км тунелю, а французькою - 69 км.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Метро почали освітлювати гасовими лампами
Тунель урочисто відкрили королева Великобританії Єлизавета II і президент Франції Франсуа Міттеран.
Дозволяє перейти сушею з континентальної Європи до Великої Британії. Будівництво Євротунелю, а також супутньої інфраструктури, обійшлось у $16 млрд. Лише 2008 року він вперше став прибутковим. Завдяки швидкісним поїздам, які розвивають швидкість до 300 км/год, з Парижа в Лондон можна дістатися за 2 год. 15 хв.
В Лондоні 10 січня 1863 року запрацював перший у світі метрополітен. Його довжина була 6 км. На лінії створили сім станцій. За перший день здійснили 120 поїздок і перевезли 38 тис. пасажирів.
Коментарі