Харківський паровозобудівний завод імені Комінтерну випустив першу партію тракторів "Комунар" 1 травня 1924-го.
У квітні 1923 року Тракторна комісія при Держплані розробляла стратегічну лінію механізації сільського господарства країни. На ній зазначили головні переваги гусеничного трактора перед колісним. Це можливість роботи на поле в погану погоду, майже в 1,5 рази більший коефіцієнт використання потужності двигуна для створення тяги і меншу витрату палива на одиницю тягової потужності.
Прототипом при його розробці обрали трактор німецької фірми "Ганомаг". Коли в кінці квітня 1924 року перший "Комунар" запрацював, він помітно відрізнявся від свого прототипу. Гасовий двигун виявився важчим за бензинового, крім того, деякі деталі з кольорових металів замінили сталевими і чавунними. Конструктори "Комунара" збільшили раму і довжину гусениць.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 17 годин за штурвалом - як американка облетіла навколо планети
2,4 км за годину розвивав швидкість перший гусеничний трактор "Комунар". Основне призначення трактора було - робота з 8-корпусним плугом та іншими причіпними машинами загального призначення, а також для приводу стаціонарних машин і для транспортних робіт. "Комунар" активно експлуатувався і в Червоній Армії в якості артилерійського і танкового тягача. Всього було випущено близько 2 тис. шт.
Американська льотчиця Джеральдіна Мок приземлилася в місті Колумбус в США 16 квітня 1964 року. Стала першою жінкою, яка сама здійснила політ навколо Землі. Витратила на це 29 днів.
Коментарі