"Аїда", "Отелло", "Травіата" "Бал-маскарад", "Ріголетто" - це лише невелика частина опер, які подарував світові відомий італійський композитор Джузеппе Верді.
Хоча досягнення Верді на музичному олімпі вражають, однак його шлях до слави був нелегким. Джузеппе-Фортуніно-Франческо Верді народився 10 жовтня 1813 року в невеличкому містечку Ронколе на півночі Італії. Хоча батько Джузеппе мав невелику бакалійну крамничку, родина жила дуже бідно.
Академічної музичної освіти Джузеппе так і не здобув - Міланська консерваторія відмовилася прийняти його на навчання. Тому він мусив навчатися самостійно. Його першим учителем був Фернандо Провіз, директор "Філармонічного товариства" Буссето. Провіз займався не тільки контрапунктом, він зародив у Верді зацікавлення до серйозної літератури. Джузеппе зацікавили Шекспір, Данте, Гете, Шиллер. Серед найулюбленіших його творів — роман "Заручини" італійського письменника Алессандро Мандзоні. Другим великим учителем Верді був В. Лавін'є.
У 1836 році Джузеппе Верді одружився, а у 1839 році у "Ла Скала" була поставлена перша опера молодого композитора "Оберто".
1840 рік був найсумнішим у житті композитора. У цей час помирає його перша дружина та двоє дітей. Однак відраду він знаходить у творчості. У цей час було написане "Набукко", а на період 1851–1853 припадають три зрілі шедеври Верді — "Ріголетто", "Трубадур" і "Травіата".
Всього Джузеппе Верді написав 26 опер, які в більшості були позитивно прийняті публікою. Крім опер, композитор писав духовну музику, музику для хору, камерну і інструментальну музику.
Верді був першим композитором, який спеціально займався пошуком сюжету для лібрето, що найкраще відповідав особливостям його композиторського дару. Працюючи в тісному співробітництві з лібретистами і знаючи, що саме драматична експресія є головною силою його таланту, він домагався виключити з сюжету "непотрібні" деталі й "зайвих" героїв, залишаючи лише персонажів, у яких клекочуть пристрасті.