
Перші трамвайні вагони з електродвигунами прибули до Києва 2 травня 1892-го. Побудували їх брати Струве на фабриці у Москві за американськими кресленнями.
Спочатку їх випробували на Олександрівській вулиці на Подолі. 8 травня — на Олександрівському узвозі, на лінії з Подолу на Хрещатик. 9 червня електричний трамвай тестувала офіційна комісія, а через 4 дні він запрацював для пасажирів. Це була перша електрична трамвайна лінія у Російській імперії.
"Пасажирський рух на електричній залізниці вже розпочався. Вагони переповнені. Багато хто по декілька разів їздить Олександрівським узвозом вгору і вниз. Цікавляться цією важливою для Києва новинкою", - писала газета "Киевлянин".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Зі швидкістю гусениці" - почали виготовляти новий вид тракторів
За рік прибутки від електричного трамвая значно перевищили видатки на його обслуговування. Стало зрозуміло, що він витіснить вагони з кінною тягою. 1894-го електрифікували лінії по Хрещатику, до Львівської площі та вокзалу. Останню лінію конки — з Подолу до Троїцької площі — електрифікували на початку 1896-го. Кінний трамвай зник із вулиць міста.
В інтернеті показали, як змінювався вигляд столичного Майдану Незалежності протягом 100 років.
У часи Російської імперії на площі стояла будівля Міської думи та хмарочос Гінзбурга. Їх зруйнували 1941-го.
Коментарі