середа, 22 квітня 2020 08:37

Захист від коронавірусу: чим краще сушити руки після миття

Аби уникнути поширення нового коронавірусу руки після миття краще витирати паперовими рушниками. Фото: medcv.gov.ua

Аби уникнути поширення нового коронавірусу, руки після миття краще витирати паперовими рушниками.

Одноразові тканини краще за повітряні сушарки видаляють патогени, пропущені під час неефективного миття рук. Такого висновки дійшли дослідники британського Університету Лідса і Лідського навчального госпіталю NHS Trust, пише Science Alert.

Органи охорони здоров'я в усьому світі наголошують на винятковій важливості миття рук з милом і водою для захисту від Covid-19. Забруднені руки є основним шляхом передавання мікробів, потенційно поширюючи хвороботворні мікроорганізми на поверхні – наприклад, дверні ручки або крани. Невелике дослідження показало, що, якщо руки були вимиті не дуже ретельно, то паперові рушники досить ефективно видаляли залишки мікробів.

"Ми вважаємо, що наші результати мають стосунок до контролю над новим коронавірусом, який поширюється у всьому світі", - кажуть автори на чолі з Інес Моура з Університету Лідса.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шмигаль спрогнозував, коли послаблять карантин та запустять громадський транспорт

Під час експерименту у чотирьох добровольців руки були заражені бактеріофагом – вірусом, що заражає бактерії і нешкідливий для людини. Учасники погано мили руки, а потім сушили їх або паперовим рушником, або повітряною сушаркою в лікарняному туалеті і продовжували торкатися до різних поверхонь, включно з дверними ручками, сходовими поручнями, телефонами і стетоскопами.

Дослідники виявили, що використання паперових рушників і сушарок знижує забруднення рук. Але на 10 з 11 відібраних поверхонь після сушарки залишалося "значно більше забруднення". Мікроби виявили на всіх поверхнях, до яких торкалися учасники після сушарки, і забруднення в середньому вдесятеро більшими, ніж після використання паперових рушників.

Автори заявили, що дослідження особливо актуальне для лікарняних установ. Вони відзначили, що, хоча NHS і Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) рекомендують використовувати одноразові рушники після миття рук, а також використовувати їх для відключення кранів, медичні установи в Великій Британії все частіше використовують сушарки.

Дослідження, яке ще не було рецензовано, мали представити цього місяця на Європейському конгресі з клінічної мікробіології та інфекційних захворювань (ECCMID) в Парижі, який був скасовано через пандемію коронавірусу.

Коронавірус здатен перебувати на одязі 2 години. При цьому одяг не є важливим джерелом зараження. Для коронавірусу сприятливими факторами є вологість і тепло. Тканина має сітчасту структуру, на якій вірус швидко засихає і вивітрюється.

Зараз ви читаєте новину «Захист від коронавірусу: чим краще сушити руки після миття». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua