Глобальні бренди одягу, такі як Zara і Topshop, можуть дозволити низькі ціни на свою продукцію завдяки великим оборотам бізнесу. Тоді як українські дизайнери, які часто шиють одяг на тих самих вітчизняних фабриках, що й світові гіганти, не можуть вступити з ними в конкуренцію через великі витрати та підвищену увагу покупців до міжнародних мереж магазинів.
Про це розповіла авторка бренду irAro Ірина Романенко напередодні старту Ukrainian Fashion Week.

"Коли на наш ринок заходить нова мережа мас-маркету, це викликає величезний ажіотаж. Ніби ми все ще перебуваємо в Україні початку 1990-х, де за імпортними речами вишукувалися черги. Це застаріла ментальність. Українцям вже варто цінувати вітчизняні марки одягу, а не гнатися за мас-маркетом", — вважає Ірина.
За її словами, українські дизайнери вже не можуть дозволити собі компроміс із якістю одягу, розуміючи, що конкурують вони не один з одним, а з глобальними гравцями фешн-індустрії.

"Українські марки одягу з самого початку усвідомлюють, що до неякісного виробництва покупці не будуть ставитися толерантно. І, до речі, глобальні бренди в цьому питанні часто бувають недбаліші", — зазначає авторка irAro.
Бренд irAro зараз готується до своєї першої участі в Ukrainian Fashion Week. Тиждень моди в Києві цього року почнеться 3 лютого.

Також Ірина Романенко розповіла, що irAro збирається направляти частину своїх доходів на соціальні IT-проекти в Україні:
"Україна значно відстає від Західної Європи за охопленням інтернетом різних соціальних верств. Я думаю, що в інтересах малого та середнього бізнесу потрібно змінити цю ситуацію. Наприклад, всі більші обсяги одягу продаються саме онлайн, тому ми безпосередньо зацікавлені в тому, щоб розвивати бізнес у мережі. До того ж, так ми в цілому покращуємо наше суспільство, даємо нові можливості розвитку тим, хто не живе у великих містах".

Першим проектом irAro, реалізованим заснованою Іриною громадською організацією "Гільдія вільніх", стало проведення оптоволоконного кабелю швидкісного інтернету в селі Карабелівка Вінницької області, звідки походить родина дизайнерки. Після установки кабелю довжиною у 18,5 км жителі Карабелівки можуть користуватися інтернетом зі швидкістю 100 Мбіт, тоді як у найближчому районному центрі, наприклад, доступна швидкість мережі не перевищує 4 Мбіт.
Коментарі