6 років тому у Львові презентували етномарку "Чичері" дизайнерки Анастасії Василик. Бренд шиє одяг для дітей та дорослих з інтерпретацією на давні костюми української шляхти, людини епохи ренесансу.
У березні цього року майстриня відкрила етноарт простір - шоурум для зустрічей дизайнерів, митців, діячів культури. Засновниця бренду розповіла Gazeta.ua з чого все починалось.
За її словами, шлях до створення одягу був довгим і почався ще в дитинстві. Родина дизайнерки належала до тих, хто відновлював українські традиції. Батьки колекціонували не лише сорочки чи традиційні костюми, а й кераміку, прикладне мистецтво, ікони, меблі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дачний і піжамний: які стилі будуть актуальними цьогоріч
"Я росла в цьому і, як колись, це передавалося від матері до дочки, так і до мене прийшло. Батьки розділили свою колекцію між мною та сестрою, тож я почала збирати до неї екземпляри. Коли мої діти пішли до школи, то зрозуміла, що там немає для них одягу й сама пошила. Минув рік. Я усвідомила, що маю стільки замовлень, що бракує часу. З часом представила першу колекцію", - каже майстриня.
Спершу вона шила дитячі колекції. Згодом винайшла власну техніку оздоблення на основі валяння вовни.
"Я трохи відійшла від традиційного цього способу й роблю з вовни ручну нитку, фіксую її у формі на різних орнаментах, тканинах. Це не вишивка. Щоб таке вишивати, знадобиться пів року або рік. Принципово все роблю сама, помічників не маю. Двох однакових речей немає, позиціоную це як живопис: усе створюю на основі знань з історії українського костюма. Копій не роблю, бо наш традиційний одяг бездоганний і повторити його неможливо. Натомість створюю щось нове".
Анастасія Василик прагне відродити лінію сучасного артетно, яке поєднає в собі знання про традиційні костюми й матиме сучасний силует, орієнтування на моду Європи.
"Хочу, щоб наш етнос не був провінційним. Маємо влитися в концепції сучасного, щоб це мало стильний, делікатний і сучасний вигляд. Треба показати, наскільки наші традиції багаті й не обмежувати український стиль до шароварщини. Ми живемо в надзвичайно відповідальний час, коли важливо гарно себе презентувати у світі. Заявити не про країну потерпілу, а про вельми багату своїми традиціями, де українська шляхта ще в XV столітті вбиралася на рівні французьких тенденцій моди".
Бренд "Чичері" — це артетно з поглядом на майбутнє. Речі є авторською інтерпретацією українських мотивів із різних регіонів та епох.
"Наприклад, зараз у мене є колекція на основі борщівських вишиванок, але абсолютно в сучасному варіанті. Тобто люди можуть їх впізнати й водночас побачити щось нове. Слово чичері в різних діалектах має різні значення. На Закарпатті це - невловима, невгамовна. В одному з діалектів, здається Гуцульщини, це - перша роса, яка сходить на траву. У поєднанні - динамічні завитки лінії з характером, невловимі. Вирішила так назвати бренд, тому що мене не можна передбачити".
39-річний Михайло Вінтонюк із села Корнич Коломийського району на Прикарпатті 5 років шиє та реставрує старовинні кептарі. Такий верхній одяг здавна вдягали українці. Уміння створювати кептарі передала йому жінка, батьки якої колись займалися кушнірством. Тепер він шиє цілком нові, реставрує або створює на основі старого зразка.
Коментарі
1