Ексклюзиви
Неділя, 01 серпня 2021 07:56

Захист авторських прав Game Dev компанії

Захист авторських прав Game Dev компанії
Компанія Stalirov & Co розповіла, які об'єкти гри охороняються авторським правом. Фото: Реєстрація торгової марки

Digital Market Outlook спрогнозував, що кількість користувачів у сегменті мобільних, завантажених і онлайн-ігор у світі до 2025 року збільшиться до 4306,3 мільйона чоловік. Зростає кількість Game Dev продуктів, а разом з ними число спорів про порушення авторських прав. Юристи компанії Stalirov & Co підготували статтю про те, які об'єкти гри охороняються авторським правом і як посилити їх правовий захист.

1. Програмний код

Код гри охороняється з моменту створення. Але, у світі діє презумпція авторства: автор той, хто їм вказаний. Що заважає третій особі заявити про авторство на ваш продукт? Щоб не доводити авторство, його простіше зареєструвати.

Потрібно довести схожість, щоб встановити неправомірне копіювання коду гри. У цьому допоможе комп'ютерно-технічна експертиза. Експерт підтвердить ймовірність походження коду однієї гри від іншої, і встановить схожість у процентному показнику.

Переробка ідеї без копіювання вихідного коду і графіки не вважається порушенням авторських прав. Так вирішив суд у справі Nova Productions Ltd v. Mazooma Games Ltd. Позивач вважав, що Mazooma в іграх Jackpot Pool і Trick Shot скопіювали дані гри Pocket Money від Nova Productions. Але схожість було занадто загальною, щоб суд встановив порушення.

2. Геймплей - спосіб взаємодії гравця з грою

До геймплей належать історія, сюжет, перешкоди і рівні гри. Сюжет гри не можна копіювати. Це захищає не тільки актуальність гри, але даруэ творчу свободу власникам авторських прав продовжувати сюжетну лінію попередньої гри в нових продуктах.

Наведемо приклад порушення авторських прав на геймплей: в 2012 році суд Нью-Джерсі розглядав спір Tetris Holding, LLC проти Xio Interactive, Inc. Відповідач створив гру Mino і скопіював ігровий процес Tetric, але додав нові художні елементи. Суд вирішив, що авторські права порушені, оскільки зовнішній вигляд Mino можна сплутати з Tetric. З тих пір як випущений Tetric, з'явилися нові технології у графіці. Тому Xio Interactive, Inc. могла додати нові форми вираження в ігровий процес, щоб краще відрізняти його від ідеї Tetric.

3. Персонажі

Такий об'єкт авторського права розберемо на прикладі Маріо. Авторські права на персонажа належать Nintendo. Це означає, що Nintendo може обмежити гру з Маріо в якості персонажа і має виключні права на його продаж. Іграшки, аксесуари та інші предмети із зображенням Маріо можуть продаватися тільки після ліцензування Nintendo.

У грудні 2020 року Nintendo виграла суд в Японії проти Mari Mobility. Відповідач організував картинг-тур вулицями Токіо. Водії були одягнені у костюми Маріо. Але Mari Mobility не отримала право на використання персонажа. За порушення авторських прав Nintendo отримала компенсацію у розмірі 483 000 $ США.

4. Графіка і дизайн

Творець гри отримує авторські права на оформлення і візуальний дизайн. Але гра може відноситися до певного жанру, для якого потрібно, щоб кілька елементів завжди були присутні. Такі елементи будуть охоронятися авторським правом на їх точне відображення, а не на фактичний елемент у грі. Наприклад, гра на військову тематику матиме зброю і інші види артилерії. Якщо захистити фактичний елементи авторським правом, інша військова гра ніколи не буде створена. Тобто, конкуренти не маю права повторити дизайн зброї з вашої гри у точній відповідності. Але зовсім заборонити їм використовувати зброю не вийде.

5. Музика

Музику для відеоігри пишуть на замовлення, або отримують ліцензію для використання вже написаної музики. Наприклад, у відеогрі Маріо музика створена композитором Koji Kondo. Музичні твори, а також звуки, пов'язані з діями гри, такими як звук збору монет і стрибків, захищені авторським правом. Використання музики без ліцензії призведе до виплати гонорару Nintendo. Крім того, авторським правом на музичні твори захищені діалоги в грі.

Як посилити захист авторських прав на Game Dev продукти?

1. Купуйте авторські права на розробку і дизайн у фахівців.

2. Реєструйте авторські права на програмні коди.

Перед реєстрацією перевірте, чи належать авторські права Game Dev компанії, щоб уникнути повернення заявки на реєстрацію.

3. Укладайте ліцензії з користувачами, щоб уникнути компіляції, модифікування і комерційного використання. А в разі таких дій, отримати компенсацію за порушення авторських прав.

Зараз ви читаєте новину «Захист авторських прав Game Dev компанії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 3817
Голосування Чи варто із дітьми вчити уроки?
  • У жодному разі не треба
  • Завжди потрібно
  • Треба до 5 класу
  • Потрібно, якщо дитина заробила погану оцінку
  • Слід тільки перевіряти виконане завдання
  • Треба, якщо про це благатиме дитина
Переглянути