Ексклюзиви
Четвер, 16 вересня 2021 14:43

Ректор ОНМедУ Запорожан: Студенти повинні мати можливість навчатися безперервно, незалежно від епідемічної ситуації

  Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну
Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну

В одеських вузах, як і по всій Україні, почався новий навчальний рік. Поки заняття проходять в очному режимі, проте епідеміологи прогнозують зростання захворюваності восени. Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну, які підсумки вступної кампанії і як пандемія вплинула на ринок праці у сфері охорони здоров'я.

Скільки першокурсників поступили в ОНМедУ?

Одеський медуніверситет — один із найпопулярніших серед абітурієнтів Південного регіону. Тому документів на вступ ми отримали дуже багато. Але, звичайно, не кожен абітурієнт міг бути зарахований. Усього в нас 457 першокурсників. З них — 220 студентів навчатимуться на бюджетній основі. Це трохи менше, ніж ми розраховували. Але тут варто мати на увазі досить високий прохідний бал ЗНО з математики цього року — 150. Цей предмет, на жаль, не в усіх школах викладається на належному рівні.

Стосовно іноземних абітурієнтів, вступна кампанія триває до 31 жовтня.

Якщо говорити про найпопулярніші спеціальності, то рейтинг факультетів, як і у попередні роки, очолив медичний, потім стоматологічний і фармацевтичний.

Дуже багато абітурієнтів подають в наш університет саме оригінали документів. Вони хочуть здобути вищу медичну освіту тут, в Одесі. Чому? Ми пропонуємо нашим студентам навчання на 60 кафедрах і практику в університетській клініці під керівництвом фахівців топ-рівня, професорів і докторів наук. У нас 3 сучасні та повністю оснащені медустанови на 617 ліжок. Але перш ніж підійти до пацієнта, всі студенти спочатку проходять навчання в класах симуляцій, щоб навчитися діяти безпомилково у найбільш позаштатних ситуаціях.

Чи всі іногородні студенти можуть претендувати на кімнату в гуртожитку? Чи потрібно для цього щепитися від COVID-19?

Ми надаємо кімнати усім охочим. Причому подача заявок на поселення здійснюється онлайн на спеціальному сайті. Після реєстрації студентові приходить лист з усіма необхідними документами, які потрібно роздрукувати і підписати.

Університет прагне створювати комфортні побутові умови, щоб ніщо не відволікало студентів від навчання. Тому щороку в плановому режимі проводимо поточні та капітальні ремонти в навчальних корпусах і гуртожитках. Торік на ці цілі витратили 13,2 млн грн. Причому це не бюджетні гроші, а прибуток університету.

  Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну
Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну

Навчальний рік почався оффлайн?

Так, зараз займаємося в очному форматі. Я хотів би подякувати Міністерству освіти за те, що не на словах, а на ділі визнають за університетами автономний статус і дають нам можливість самим визначати формат занять. На щастя, Одеса в "зеленій" зоні, і ми маємо можливість проводити пари оффлайн, збиратися в аудиторіях і вести звичний освітній процес. Безумовно, з дотриманням дистанції, масочним режимом. Ми проводимо масову вакцинацію наших студентів і співробітників.

  Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну
Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну

Україні прогнозують непросту осінь з можливим повторенням локдауну. Університет до цього готовий?

Так, і ми показали це торік. Команда швидко зорієнтувалася і пристосувалася до нових умов. Річ у тім, що ми йшли шляхом цифровізації ще до карантину. Деякі елементи дистанційного навчання ми почали впроваджувати ще в 2012 році. Тому наші студенти продовжують вчитися й успішно складати іспити в будь-яких умовах. Якщо в поточному навчальному році виникне необхідність перейти на дистанційне навчання, Одеський медуніверситет це зробить. Ми готові до будь-яких сценаріїв.

Як і багато європейських вузів, ми використовуємо платформу Moodle для тестування і публікації науково-методичних матеріалів. Торік допрацювали нашу електронну систему для проведення об'єктивного структурованого клінічного іспиту (OSCE) — додали блок дистанційного оцінювання студентів. Це допомогло нам провести випускну атестацію на медичному і міжнародному факультетах у віддаленому режимі. Активно використовуємо сервіси Office 365 і Microsoft Teams для колективної роботи. Наповнюємо університетський YouTube-канал відеолекціями і роликами з демонстрацією практичних навиків.

Ми постійно оновлюємо бібліотечний фонд. Торік купили 7,5 тисяч нових підручників українською та англійською з анатомії, патоморфології, фізіології, стоматології, педіатрії, фармації, внутрішніх хвороб та інші. Загальний фонд наближається до 850 тис. примірників. Наша гордість — електронна бібліотека та інституційний репозиторій. У наших викладачів і студентів є доступ до міжнародних електронних баз знань: ScienceDirect, AccessMedicine, Hinari, British Medical Journal, Springer, EBSCO, Кокранівської бібліотеки, ресурсів Web of Science і Scopus.

Одно слово, ОНМедУ створює такі умови, за яких мотивовані студенти можуть навчатися безперервно.

  Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну
Ректор Одеського національного медуніверситету Валерій Запорожан розповів, чи готовий університет до можливого локдауну

Чи плануються цього року нововведення в контексті навчальних програм і атестації?

Наш університет постійно знаходиться в процесі трансформації. Для нас зупинитися означає перестати бути конкурентоздатними. Наприклад, за підсумками минулого року студенти трохи гірше склали OSCE, ніж у 2019 році. Це сигнал: на якомусь етапі система підготовки "просідає". Команда пішла на літні канікули із завданням проаналізувати роботу, виявити "вузькі" місця. Зараз ми аналізуємо зібрані пропозиції, і це стандартний для нас алгоритм удосконалення навчального процесу. Важливу роль у ньому відіграють і студенти. Ми перейшли від парадигми студент-адміністрація до моделі рівноправного партнерства. Є внутрішня гаряча лінія, на яку будь-хто охочий може звернутися зі скаргою, пропозицією, поділитися ідеєю. І можу сказати, що немало таких звернень зрештою оформилися у рішення Вченої ради і ректорату.

Під час карантину в минулому навчальному році не функціонували класи симуляцій. Зараз їх робота відновлена?

Професійна підготовка лікаря в Одеському медуніверситеті базується на компетентнісному підході, коли нарівні з теорією кожен студент відпрацьовує практичні навички на тренажерах. На щастя, міжкафедральні аудиторії симуляцій знову доступні для наших студентів. Вони оснащені роботизованими манекенами, які імітують справжнього пацієнта, — дорослого або новонародженого. З їх допомогою студенти вивчають внутрішню медицину, хірургію, педіатрію, неонатологію, вчаться працювати з невідкладними випадками.

У чому плюси такого підходу? По-перше, студент не може почати практику в клініці, поки не складе на відмінно симуляційний блок. Тому до свого першого справжнього пацієнта студенти підходять максимально підготовленими — не лише практично, а й психологічно. По-друге, оцінювання в класах симуляцій абсолютно об'єктивне. Манекен реагує на лікарську помилку так само, як і людина, — зупинкою дихання, серцебиття, зміною кольору шкірних покривів тощо. Якщо це сталося, отже студент йде на перездачу, викладач жодним чином вплинути на це не може. Кінцева мета в підготовці фахівців — це компетентність, щоб кожен випускник знав і умів професійно надати допомогу в будь-якій клінічній ситуації.

Враховуючи непросту протиепідемічну ситуацію, чи виріс попит на випускників ОНМедУ на ринку праці?

Наші випускники затребувані як в Україні, так і за її межами, і справа тут не лише в пандемії. В університеті працює Комісія зі сприяння працевлаштуванню випускників. Окрім профорієнтації вона моніторить потребу галузі охорони здоров'я в кадрах, розвиває партнерство з медустановами для працевлаштування випускників на перше робоче місце, оперативно збирає вакансії.

Університет розвиває міжнародне партнерство, зокрема для програм щодо обміну. У нас укладено 57 договорів про співпрацю з міжнародними організаціями та університетами. У 2020 році 45 наших співробітників стажувалися за кордоном. На зарубіжних конференціях і форумах було представлено більше 50 наукових робіт наших студентів. Можливість брати участь в таких заходах і заявляти про себе дуже важлива для молодих фахівців, зокрема в контексті майбутнього працевлаштування.

Зараз ви читаєте новину «Ректор ОНМедУ Запорожан: Студенти повинні мати можливість навчатися безперервно, незалежно від епідемічної ситуації». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 3827
Голосування Чи варто із дітьми вчити уроки?
  • У жодному разі не треба
  • Завжди потрібно
  • Треба до 5 класу
  • Потрібно, якщо дитина заробила погану оцінку
  • Слід тільки перевіряти виконане завдання
  • Треба, якщо про це благатиме дитина
Переглянути