Підтриманий парламентом проєкт закону, який знижує ставки ПДВ для аграріїв до 14%, містить низку суперечностей.
Про це повідомляють у Центрі аналізу публічних фінансів та публічного врядування КSE.
Аналітики пояснюють, що в супровідних до проєкту документах відсутнє обґрунтування, чому для аграріїв потрібно знижувати ставку ПДВ і чому саме до такого розміру.
"Невідомо, які саме компанії стануть ключовими бенефіціарами цієї пільги, як це вплине на обсяг податків, які вони сплачують до бюджету, і головне - що внаслідок такої ставки отримає держава", - кажуть експерти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Розповіли, яку зарплату бажають отримувати українці
Серед недоліків вказують те, що до проєкту не надали фінансово-економічне обґрунтування. Через це невідомо, як ухвалення законопроєкту вплине на виконання держбюджету на 2021 рік.
На думку аналітиків, проєкт закону суперечить принципам співпраці з МВФ. У чинному меморандумі с Фондом Україна обіцяє утримуватися від запровадження нових звільнень від сплати податків або податкових пільг. Також законопроєкт не відповідає положенням Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, згідно з яким Україна зобов'язується наблизити своє законодавство до законодавства ЄС, зокрема в частині про спільну систему ПДВ.
Парламент підтримав у 2-му читанні та в цілому законопроєкт, який передбачає зниження ставки ПДВ із 20% до 14% для певних сфер агросектору. Серед них: операції поставки і ввезення в Україну великої рогатої худоби і живих свиней, незбираного молока, пшениці, жита, ячменю, вівса, кукурудзи, соєвих бобів, цукрового буряка, насіння льону, сурепки, ріпаку, соняшнику, насіння і плоди інших олійних культур.
Коментарі