Економічна ситуація в Україні не сприяє інвестиціям. Особливо "довгим грошам".
"Щоб отримати перший урожай спаржі, треба три роки. Ніхто не хоче вкладати в це. Бо не знає, що буде на ринку. Вигідно спекулювати – купив-продав, а не виробляти. Навіть лопати нормальної не можна купити", - говорить фермер Юрій Марчук. На власному підприємстві 5 років вирощує спаржу на продаж. Також займається плодово-ягідними саджанцями.
"Хотів створити кооператив, аби селяни вдома вирощували спаржу. Врожай забирав би на реалізацію. На це готовий був дати гроші Європейський банк реконструкції і розвитку. Але всю спаржу потрібно було продати в Європу. Не погодився. На експорт потрібні більші обсяги товару. На внутрішній ринок працювати поки що вигідніше, бо такого тут ніхто не вирощує".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Який бізнес вигідний в Україні
Майбутнє розвинутої країни повинно бути за маленькими "сімейними" фермами. Але для цього потрібно створити умови.
"У магазинах у Європі мільйон сортів ковбас, сирів, пива. Це все виробляють маленькі сімейні ферми. У Бельгії, розміром, як Черкаська область, виготовляють понад три тисячі сортів пива. У нас такого поки що немає. Бо український фермер змушений сам займатися всім – і виробляти, і шукати, куди продавати", - зазначає Марчук.
Повний матеріал із Юрієм Марчуком можна прочитати у новому номері журналу "Країна" від 30 листопада.
Упродовж 12 років, починаючи з 2005 року, левова частина сімейного бюджету середньої української родини припадає на спиртне, сигарети і паливо для автомобіля. Однак, за останні роки частка цих витрат знижується, а частка витрат на продукти підвищується.
Люди витрачають у півтора раза більше коштів на молокопродукти, вдвічі більше на картоплю і овочі. Меншими на 20% стали витрати на м'ясо.
Коментарі