Заплановані "Укрзалізницею" на 23 лютого 2021 року аукціони з продажу металобрухту знаходяться під загрозою зриву з вини самої держкомпанії.
Про це Обозревателю повідомив один з учасників ринку.
За його словами, компанія з незрозумілих причин виставила лоти зі стартовою ціною майже на третину вищою за ринкову. "Це означає, що покупців на тендерах не буде, вони просто не приймуть такі умови", - пояснив співрозмовник.
Відповідно до тендерної документації, сталевий брухт УЗ з усіма витратами обійдеться покупцеві за середньою ціною в 8500 грн./т., тоді як на ринку 20 лютого його можна було вільно купити у інших продавців за 6700 грн/т.
"Це нагадує ситуацію, яка вже була в 2018-2019 рр. Тоді УЗ так само виставляла неринкові, свідомо неприйнятні умови покупцям. Кілька кварталів поспіль з цієї причини торги не проводилися. Це відсутність маркетингу або спеціально так робиться?", - підкреслило джерело.
Він зазначив, що від такої недалекоглядної і дивної політики УЗ отримала тільки мінус: "Вони тоді пропустили сезонний пік високих цін, втратили гроші і затоварили склади, тому що не змогли продати лом. І тепер ця історія знову повторюється".
При цьому, за словами учасника ринку, брухтозаготівельна політика "Укрзалізниці" є непрозорою, створюючи грунт для маніпуляцій.
Так, лом, виставлений на продаж в січні і лютому, утворений ще в 2020 р і оформлений до продажу з 2021 р. "А скільки і який обсяг факту і плану по лому на 2021 р.? Який графік? І чи буде УЗ оперативно реагувати і видавати в ринок обсяги?", - заявив співрозмовник видання.
Він так само уточнив, що партії брухту, продані за високими цінами в січні, ще до сих пір не почали відвантажувати. "Чому? Їх немає або УЗ не потрібні гроші? Або це просто недбалість і некомпетентність? І чия саме - безпосередніх виконавців або їх керівників, які не вміють організувати роботу?", - резюмував учасник ринку.
Коментарі