
До 30% імпортних та вітчизняних товарів не відповідають вимогам українського законодавства. Про це в інтерв'ю УНІАН розповів голова Держпродспоживслужби Володимир Лапа.
"Торік ми відновили ринковий нагляд і контроль. Це - відбір продукції, яку закуповують на ринку, її перевірка. А потім, якщо продукція не відповідає вимогам українського законодавства, вилучення її з ринку. Це стосується промислової продукції. З багатьох видів товарів, починаючи від електричних ламп і закінчуючи пальним, є порушення", - сказав Володимир Лапа.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерт розповів, де найбільша небезпека купити підробку
За словами голови Держпродспоживслужби, 40-50% скарг стосуються інтернет-торгівлі.
"Споживачів турбує якість інтернет-товарів і послуг. Виникають проблеми з поверненням продукції, відсутнє гарантійне обслуговування. Є якась юридична або фізична особа, яка адмініструє сайт. Інша особа здійснює реалізацію, ще хтось - доставку. Потім добитися захисту своїх прав дуже складно", - додав Лапа.
Він назвав основні помилки, які допускають українці.
"Наприклад, повідомляють назву магазину, а не юридичної особи. А вони не завжди збігаються. Якщо є якісь підтверджувальні документи – чеки, фотокартки, треба їх додавати. Чим обґрунтованішими будуть скарги, тим більша вірогідність того, що права споживачів відстоять. Треба оформляти скаргу за зразком. Тобто формальні речі теж грають роль: якщо споживачі їх не дотримуються, то ми звертаємось до них за додатковою інформацією. А це займає час", - каже Володимир Лапа.
Державну службу з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів створили у вересні 2014 року. Відомство мало об'єднати функції ліквідованих контролювальних органів: ветеринарної та фітосанітарної служби, інспекції з питань захисту прав споживачів, санітарно-епідеміологічної служби, інспекції сільського господарства. Офіційно служба почала працювати через два роки - 6 квітня 2016-го.
Коментарі
2