Четвер, 28 листопада 2019 19:28

Рустам Гільфанов: Чому IT-сфера стала двигуном КСВ в Україні

Рустам Гільфанов: Чому IT-сфера стала двигуном КСВ в Україні
Рустам Гільфанов впевнений, що зародження Корпоративної соціальної відповідальності в Україні почалося завдяки стрімкому розвитку сфери інформаційних технологій.

Корпоративна соціальна відповідальність в Україні набирає обертів. IT-бізнесмен і інвестор Рустам Гільфанов вважає, що це пов'язано зі стрімким розвитком сфери інформаційних технологій.

Бізнесмен працює в сфері IT з початку 2000-х років. За минуле десятиліття він створив ряд успішних міжнародних компаній і реалізував десятки дрібних і кілька великих проектів корпоративної соціальної відповідальності в Україні. На сьогоднішній день основною діяльністю бізнесмена став пошук нових перспективних проектів в сфері IT, інвестування та КСВ.

"В основі всієї сучасної IT-галузі лежать стандарти і цінності західних компаній. Всі наші айтішники початку 2000-х на зорі своєї кар'єри хотіли бути схожими на IBM, Microsoft, Apple і Google. Ми уважно стежили за кожним кроком цих компаній, шукали у них найбільш правильні рішення і переймали досвід. А разом з досвідом роботи ми переймали їхні звички і цінності. Більшість цих компаній народжувалися в гаражах. Тому, займаючи своє місце на Олімпі, вони прагнули не тільки збільшувати свої капітали, а й допомагати іншим, в тому числі, таким же хлопцям, як ними були вони", - розповідає Рустам Гільфанов.

Нове покоління IT-бізнесменів, виховане на цінностях зарубіжних колег, теж прийшли до необхідності вкладати сили і ресурси в благодійність і проекти корпоративної соціальної відповідальності. Бізнесмен вважає, що чималу роль в цьому, також грали співробітники компаній - молоді розробники часто самі ініціюють благодійну активність і підтримують її на плаву.

І хоча в Україні питання КСВ все ще перебуває в зародковому стані, окремі компанії і бізнесмени активно розвивають цей напрям.

Від благодійності до КСВ

Рустам Гільфанов розповідає, що його шлях до масштабних проектів корпоративної соціальної відповідальності починався з благодійної діяльності та допомоги дітям.

"Багато років тому ми познайомилися з благодійним фондом "Я Майбутнє України". Цей фонд під керівництвом Марти Левченко займається допомогою дітям-сиротам і сім'ям, які опинилися в складній життєвій ситуації. Спочатку ми допомагали фонду ресурсами. Але з часом включилися в масштабні проекти. Одним з них стала організація великого фестивалю в Чернівцях для дітей-сиріт. "Буковинська мрія" щорічно збирає більше тисячі дітей, організовує масу розважальних і освітніх заходів, дарує дітям тепло і створює сімейну атмосферу, якої їм не вистачає в звичайному житті", - розповідає бізнесмен.

Згодом точкова допомога переросла в спільні ініціативи. Найбільшою з них став проект ЛакіБукс. Рустам Гільфанов розповідає, що його ідея з'явилася в 2017-му році. Співпраця з бібліотеками показала, що в Україні існує серйозний дефіцит якісної науково-популярної літератури для підлітків. Саме цю нішу і зайняв ЛакіБукс. Уже майже три роки проект видає і безкоштовно розповсюджує по бібліотеках науково-популярну літературу українською мовою.

За цей час в рамках проекту вийшли 7 книг. Серед них є самобутні твори талановитих українських авторів і переклади іноземних бестселерів. Волонтери проекту об'їздили всю Україну, поповнили фонди понад 200 бібліотек нової актуальної літературою, провели кілька десятків лекцій і наукових шоу на книжкових виставках, в бібліотеках і школах інтернатах.

"Спочатку ми планували сфокусуватися на бібліотеках Східних і Південних регіонів України, де дефіцит україномовної літератури відчувався найгостріше, але згодом вирішили поширювати книги по всій країні, - ділиться Рустам Гільфанов, - серйозну увагу, при цьому, приділяється сільським бібліотекам, фонди яких поповнюються гірше за все".

Проект отримав широку популярність серед видавців і літературного співтовариства. Кілька книг ЛакіБукс потрапили в списки державних закупівель літератури, і стали лауреатами всеукраїнських конкурсів.

Паралельно з цим компанія Рустама Гільфанова стала допомагати великої української мережі академічних бізнес-інкубаторів, які займаються розвитком студентських стартапів.

Бізнесмен упевнений, що проекти Корпоративної соціальної відповідальності повинні вийти за межі IT-сфери та охопити всі напрямки економіки.

Зараз ви читаєте новину «Рустам Гільфанов: Чому IT-сфера стала двигуном КСВ в Україні». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 26371
Голосування Чи подорожчають продукти через відміну державного регулювання цін?
  • Так, виробники і магазини скористаються цим
  • Так, але подорожчають тільки найпопулярніші товари
  • Ні, будуть лише сезонні коливання цін
  • Деякі товари подешевшають
  • Державне регулювання - це радянський пережиток. Його треба відмінити
Переглянути