Криза з пальним в Україні виникла через пошкодження нафтобаз та логістичні затримки поставок палива з Європи. Ситуація може покращитися за два-три тижні. Про це в коментарі Gazeta.ua розповів експерт паливного ринку, директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн.
"Сподіваюся до кінця місяця ситуація вже буде краща. Не думаю, що буде вільний продаж. Але хоча б зростуть ліміти – до 20-30 літрів, замість 5-10, які є сьогодні. Основна проблема зараз – логістична. Пальне в Європі закупили, але його не можуть привезти. Не вистачає вагонів та локомотивів. Зараз почалися переговори за участю уряду. Вчора була у Польщі велика зустріч з керівництвом польских нафтопереробних заводів, перевалювальних комплексів. Два-три тижні знадобляться, щоб ринок трохи почав оживати. Все зараз залежить від європейських компаній, які займаються постачання палива", – говорить Куюн.
На ситуацію з пальним вплинуло руйнування нафтобаз в Україні російськими ракетами, наголошує експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Окупанти крали, що могли. Іноді трощили будинки заради розваги" - Денис Казанський
"Також дається у знаки руйнування Кременчуцького заводу. Тому досить швидко були використані запаси. Тому маємо таку ситуацію. Вона складна по всій Україні", – каже Куюн.
Найбільш помітна криза для приватних автовласників, наголошує експерт.
"Корпоративні клієнти, комерційні компанії мають контракти із мережами заправних станцій. Під них є резерви. Резерви також під критичну інфраструктуру. А приватні власники – на залишковому принципі. Зараз їм можна порадити споживати пальне відповідально. Тобто не створювати ажіотаж, не затарювати каністри. Люди відстоюють одну чергу, а потім стають в іншу, тому що хочуть зробити якийсь запас. Але треба розуміти, що так стає менше пального для критичних споживачів – тих же волонтерів. Треба поставитися до ситуації із розумінням", – додає Куюн.
В Україні в останній тиждень квітня виник дефіцит пального на АЗС. З метою вирішити питання дефіциту пального 29 квітня уряд підвищив граничні ціни на бензин та дизпаливо на 40-43%.
Від початку війни споживання нафтопродуктів впало на 30-50%, а близько двох третин із 7500 українських АЗС закрились.
На польсько-українському енергетичному форумі 10 травня обговорили низку важливих питань, які допоможуть вирішити кризу на паливному ринку. Україна зможе суттєво збільшити поставки пального через польські транзитні шляхи, заявили в уряді.
Коментарі