понеділок, 24 квітня 2017 13:56

На знижках авіакомпаніям "Бориспіль" може втратити $15 млн - ЗМІ

На знижках авіакомпаніям "Бориспіль" може втратити $15 млн - ЗМІ

Використання правил, які дозволять аеропорту "Бориспіль" стимулювати прихід нових авіакомпаній, відкриття нових рейсів і нарощування пасажиропотоку, можуть тільки в перший рік використання коштувати держпідприємству $15 млн. Крім того, підписання контракту за такими правилами може обернутися тюремним терміном для керівника аеропорту.

Про це пише видання "Обозреватель".

"Як відомо, ключовим каменем спотикання в переговорах "Борисполя" і Ryanair залишається ставка авіаційного збору та інших платежів за обслуговування, яку ірландці запросили для "комфортної" роботи в Києві. За даними експертів ринку, ірландці просять знизити загальну ставку до $5-7 за пасажира, тоді як середня вартість усіх послуг у "Борисполі" сьогодні обходиться в $30-32 з урахуванням нерегульованих державою послуг з наземного обслуговування ", - пише видання.

"Положення про застосування понижувальних коефіцієнтів до аеропортових зборів "було прийнято аеропортом в лютому. Коротка суть документа - зниження вартості обслуговування для авіакомпаній, які будуть привозити в аеропорт більше пасажирів, а також відкривати нові маршрути. "Зараз аеропорт переукладає договори з авіакомпаніями, переходячи на принцип публічної оферти. Це публічні умови. Вони єдині для всіх перевізників", - процитувала гендиректора "Борисполя" Павла Рябікіна "Ліга".

Журналісти "Обозревателя" розрахували, на яку знижку можуть претендувати різні категорії авіакомпаній, порівняли потенційно недоотриманий прибуток аеропорту з фінансовими показниками останніх кількох років. Вийшло, що тільки за рахунок авіаційного збору і збору за зліт-посадку втрати становитимуть не менше $15 млн. З них тільки за рахунок знижок для "Міжнародних авіаліній України" як ключового перевізника і великої авіакомпанії - втрати становлять не менше $11 млн.

Усе це може кваліфікувати як нанесення збитків держпідприємству в особливо великих розмірах при зловживанні службовим становищем, за що ст. 191 Кримінального кодексу передбачено покарання на строк до 12 років позбавлення волі з конфіскацією майна.

Крім того, журналісти відзначають також високі ризики судових позовів в європейські антимонопольні інстанції з боку авіакомпаній, що не підпадуть під "знижкові" критерії. Адже зниження тарифів може бути розцінене як пряма державна дотація, що суперечить низці міжнародних угод України.

"Також викликав здивування сам факт можливості надання знижки на рівні 80% при рентабельності не більше 10-15%, закладеної в регульованому державою тарифі. Більш того, 80% авіаційних зборів - це зарплата персоналу. Тому звідки її компенсувати при наданні знижки та чи готові люди працювати за 20% доходу - питання відкрите", - пише видання.

Журналісти зазначають, що такі стимули для авіакомпаній практично ніяк не впливають на вартість перевезень. "За даними учасників ринку, в ціні авіаквитка частка витрат авіакомпанії, пов'язаних з аеропортовим обслуговуванням, становить 8-10%. Основна частка в ціні квитка - близько 60% - це паливо, яке все ще обкладається ПДВ і акцизом, і є місцем для маневру", - пише видання.

Ще один пільговий механізм, який не задіяний повною мірою - компенсація частини витрат авіакомпаній муніципалітетами, зацікавленими в притоці туристів, як це практикується в Литві, Іспанії, Ізраїлі. Поки на щось схоже зважився Львів, від Києва ж чекати милості не доводиться: "Бориспіль" - це формально взагалі не парафія КМДА, резюмує видання.

Зараз ви читаєте новину «На знижках авіакомпаніям "Бориспіль" може втратити $15 млн - ЗМІ». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8642
Голосування На яку допомогу від Європи та світу Україні варто розраховувати після війни?
  • Польща обіцяє "план Маршалла" - велику програму фінансової підтримки
  • Списання всіх боргів за зовнішніми кредитами
  • Всі кошти від конфіскації майна та ресурсів РФ у світі
  • Допомоги не буде. Обмежаться підтримкою біженців
  • Мені байдуже
Переглянути