Експерт з питань податкової та митної політики Мирослав Продан в авторському блозі на Korrespondent.net дав оцінку інвестиційному клімату і якості правового захисту іноземних інвестицій в Україні.
"Україна підписала близько 80 двосторонніх міжнародних угод із різними державами про сприяння та взаємний захист інвестицій. Окрім того, наша країна є учасником ряду багатосторонніх міжнародних угод і конвенцій про правовий режим міжнародного інвестування і захисту прав інвесторів. Проте, незважаючи на те, що в останні півтора року обсяг інвестування в Україну істотно зріс, змушений констатувати, що ми використали не всі можливості для залучення іноземних інвестицій", - заявляє експерт.
Мирослав Продан бачить проблему в основі національного інвестиційного законодавства. За його словами, це розпорошеність норм, що визначають правила захисту інвесторів, по великому розмаїттю нормативно-правових актів різної галузевої спрямованості. Експерт акцентує на потребі в інтегруванні норм, що визначають права іноземних інвесторів, в єдиний, доступний, простий, зрозумілий, ефективний і реальний нормативно-правовий акт. Адже жоден серйозний інвестор не заходить в іншу країну без аналізу правового поля країни-інвестування.
"Створення такого дієвого Закону однозначно призведе до позитивної оцінки інвестиційної привабливості України і істотно її підвищить в рейтингах інвестиційного клімату. І мова повинна вестися саме про Закон як акт вищої юридичної сили, який буде позитивно оцінюватися аналітичними службами інвесторів, що готують передпроектну інформацію інвесторам", - каже експерт з податкової і митної політики Мирослав Продан.
Продан також прокоментував пропозицію деяких авторів створити Інвестиційний Кодекс, який би консолідував всі існуючі нормативно-правові акти у сфері інвестування. На думку експерта, будь-яка кодифікація сприяє вдосконаленню законодавства, але в даному випадку питання полягає в наповненості такого кодексу.
"Якщо це буде черговий декларативний документ, який міститиме лише принципи і рамкове регулювання, то в такому документі немає необхідності, адже національне інвестиційне право і так перенасичене гаслами, які не мають практичної реалізації. Незрозуміло також, як Інвестиційний Кодекс повинен виправити ситуацію з гарантіями прав на землю, забезпечити стійкість і сталість реєстрів прав на нерухоме майно, вирішити питання адміністративних процедур в будівництві. Адже саме такі питання цікавлять інвесторів. А вони регулюються відповідними галузями національного законодавства - земельним правом, адміністративним, цивільним і тому подібне. Тому відповідь на питання правового захисту іноземних інвестицій лежить не тільки в створенні спеціального інвестиційного законодавства і його вдосконаленні, а в реформі всієї правової системи в країні", - коментує Мирослав Продан.
Коментарі