Бізнеси, що об'єднують родини, досить поширені в Україні та за кордоном. Вважається, що вони більш успішні, адже команда мотивованіша, її робота ефективніша, комунікація пряма та чесна, а прийняті рішення розраховані на довготривалий розвиток.
Саме з такими компаніями, які колись об'єднали сім'ї, а зараз демонструють приклад вдалого та відповідального бізнесу, познайомимо у спільному проєкті Gazeta.ua та національної мережі торговельних центрів "Епіцентр".
Coover Box: підкорили українських ринок незвичайною продукцією
Coover Box понад 10 років виготовляє різноманітне пакування: картонні коробки, адвент-календарі, пакування для подарунків, преміального алкоголю, ювелірних виробів тощо. Продукція Coover Box відрізняється цікавими та складними дизайнами.
"Починали з продажу імпортного пакування. Дуже любив подорожувати й відповідно шукав собі таку роботу, яка б дозволяла це частіше робити й приносила не лише заробіток, а й задоволення. Через два роки вирішив, що потрібно відкривати власне виробництво. Але хотілося вирізнятися, бути не як усі. Тоді й почав шукати, вигадувати нестандартні рішення для виробів", - розповів засновник бренду Артем Шишкін.
Coover Box називає себе сімейним виробництвом, адже тут працюють цілими родинами. Команда налічує 64 особи.
"Ми не корпорація, ми радше ламповий сімейний двіж. Почалося з того, що працівники, які прийшли до нас першими, почали запрошувати на роботу дружин або чоловіків, дітей. Є й такі родини, які утворилися вже в компанії. Не так давно побралися двоє колег. Мій батько теж працює на виробництві, він головний інженер. І корпоративна культура спілкування у нас відповідна: товариська, сімейна. Наша команда - найбільша цінність для нас", - пояснив Шишкін.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Зберегли робочі місця та заробітні плати своїм працівникам - історії перспективних компаній
Серед важливих досягнень Coover Box - розробка першого в Україні 3D-конструктора. Він дозволяє вибрати розмір, колір виробу, завантажити лого та крутити проєкт 3D-коробочки у будь-яких напрямах.
"Навіть президенти обирають на подарунки елітний алкоголь саме в наших коробочках. Адже вони найоригінальніші, найкрасивіші та найвишуканіші. І плюс ми робимо все можливе для збільшення технологічних рішень, автоматизації процесів. Зокрема - автоматизація креслень виробів", - зазначив Шишкін.
З початком повномасштабної війни виробництво Coover Box довелося зупинити на місяць. А Артем Шишкін залишив компанію на пів року. Волонтерив у фонді World Central Kitchen.
"Це великий американський фонд, який годує людей в гарячих точках. Я допомагав там, ми годували людей у Дніпрі, Запоріжжі, прифронтовій зоні Донецька. Це була дуже велика, потужна історія", - пояснив засновник компанії.
Зараз компанія продовжує боротись із наслідками війни. Однією з проблем є брак співробітників: керівника виробництва і ще кількох працівників Coover Box мобілізували. Щоб найняти на роботу вантажника, знадобилося аж два місяці пошуків. У компанії навіть хотіли по максимуму роботизувати все виробництво, але згодом вирішили поставити це на паузу, залишивши робочі місця людям.
Станом на сьогодні, Coover Box вже повернувся до обсягів виробництва початку 2022 року. Тепер планують розширити виробництво коробок для ювелірних прикрас та наростити імпорт.
Продукцію Coover Box можна придбати в Епіцентрі. З національною мережею торговельних центрів виробник співпрацює з 2014 року - моменту свого заснування.
"Ми вже не бачимо себе без Епіцентру, це наш друг. І це єдина мережа, де Coover Box торгує в роздріб. Ніде, ні з ким іншим ми так не працюємо", - підсумував Шишкін.
ТОВ "НВО "Екософт": сімейний бізнес став частиною міжнародної корпорації
ТОВ "НВО "Екософт" - українська компанія, що виробляє фільтри та системи очищення води для дому й промисловості. Працює з 1991 року в Ірпені на Київщині. Засновниками є родина науковців.
2018-го бізнес, що розпочинався як сімейна справа, став частиною австрійської BWT Group. Вона об'єднує понад 80 компаній і є світовим лідером у постачанні обладнання та технологій для очищення води. Це партнерство дозволило залучити інвестиції для розширення виробництва, потроїти кількість робочих місць та суму сплачених податків. Зараз в компанії працює 220 осіб.
"Це команда висококваліфікованих спеціалістів. До речі, у нас працюють навіть цілими сім'ями. Така практика закладена на рівні корпоративної культури, тому ми вітаємо це", - пояснив директор "Екософт" Валерій Сєрков.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Прагнемо першими виводити на ринок нові товари" - українські бізнеси, що диктують тенденції
Попри партнерство з австрійцями, "Екософт" залишився суто українською компанією з самостійним менеджментом та власним брендом, що сприймається у світі саме як український. Товари виробника можна придбати в 60 країнах світу на 5 континентах. Значна частка продуктів, які компанія постачає на ринок України, є на полицях Епіцентру. З національною торговою мережею співпрацюють з 2008-го. Тут переважно представлені рішення для домашньої водопідготовки: фільтри-глечики, системи зворотного осмосу та побутові фільтраційні системи.
Після початку повномасштабної війни потужності "Екософт" в Ірпені опинилися в окупації. Росіяни вщент розбомбили завод та склад підприємства.
"Тоді багато працівників евакуювалися до Тернополя, туди ж перенесли й бізнес. Релокація дозволила продовжувати роботу і відповідно підтримувати колектив. Для підтримки працівників, які постраждали від війни, створили фонд допомоги. На сьогодні до нього залучили та витратили понад 350 тисяч євро", - розповів Сєрков.
До кінця 2022-го виробництво в Ірпені відновили. У планах - звести новий виробничий комплекс. Компанія планує збільшити випуск сучасного обладнання для очищення води, підтримати регіон та створити нові робочі місця.
Паралельно "Екософт" активно долучається до відбудови Ірпеня, допомоги постраждалій водній інфраструктурі України та підтримки ЗСУ. Виробник змонтував для соціальних об'єктів та населених пунктів понад 300 систем очищення води. Закуповує та передає військовим комп'ютерне обладнання, автівки, паливо, мобільні системи очищення води в польових умов. Також компанія ініціювала благодійний проєкт "Допомога в кожній краплі" для збору коштів на ремонт п'ятиповерхового будинку в Ірпені. Мета - зібрати 1 млн грн та повернути додому 44 родини.
"Наша позиція - це бізнес тут і зараз. "Екософт", попри всі труднощі, продовжує працювати в Україні: сплачує податки, створює робочі місця, унікальні технологічні рішення, яких так потребує сьогодні наша країна. Ми є лідером українського ринку водопідготовки, а лідер - це завжди про силу та відповідальність", - зауважив Сєрков.
Мережа "Епіцентр" підтримує економіку України, сплачуючи щороку понад 7 млрд грн податків, працевлаштувала 38 тис. осіб, підтримує захисників - загальна допомога становить понад 2 млрд грн. Також компанія стала головним амбасадором українських виробників: надає надійний майданчик для збуту їхньої продукції, підтримує, докладає зусиль, щоб якомога більше людей дізналося про українські товари.
Коментарі