До кінця року в Україні залишаться тільки надійні банки. Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповів Володимир Лавренчук, голова правління "Райффайзен Банк Аваль".
Скільки банків нам потрібно?
- Скільки потрібно видів таксі у Києві? Двісті неякісних чи два якісних? Кількість компаній не грає ролі. Важливо, щоб машина прибула вчасно. Банків має бути стільки, скільки є банкірів. Тобто, скільки людей готові інвестувати в банк. Економіка бідна і маленька. За цих умов уявити сто банків з великим капіталом важко. Немає так багато інвесторів, щоб було так багато банків. Більшість із них не мають достатньо капіталу, щоби надавати якісні сервіси. Відбувається складна і болюча чистка банківського сектору від небезпечних, шкідливих фінансових установ. Це болючий процес із багатьма фінансово обтяжливими наслідками. Програма оздоровлення банківського сектору не має альтернатив. Так вважають експерти Міжнародного валютного фонду, Світового банку, міжнародна банківська експертиза. А вона має ціну і вагу. Ми хотіли реформ? От вони.
Які наслідки від націоналізації Приватбанку?
- Ми їх оцінимо через півроку. Націоналізація Приватбанку відбувалася без негайних негативних наслідків для індустрії. Ніхто не був зацікавлений, щоб індустрія обвалилася або цей банк мав якісь проблеми. Новий менеджмент повинен впоратися, щоб і далі не було негативних наслідків. А банк адаптується до нової стратегії. Яка вона буде - подивимося.
Клієнти Приватбанку відкривають рахунки в інших банках. Чи збільшилася боротьба за клієнта?
- Це не зовсім так. Є міграція клієнтів, але вона не масова. Така тенденція була й без націоналізації. Останні роки банки закриваються і клієнти шукають інші банки. Ефект націоналізації Приватбанку додав сили в цю тенденцію, але вона контрольована. Про конкуренцію. Не знаю зараз нікого, хто збирається отримати зиск від швидкого залучення клієнтів звідти. Це непросто. Щоб взяти, скажімо, мільйон клієнтів швидко, потрібні і технології, і люди, і відділення, програмні рішення і кол-центри. Бажання – це одне, але перед тим має бути відповідальність.
Чого бракує банківським мобільним сервісам порівняно з "Приват24"? Як змінюватиметься цей сегмент зараз?
- Рівень електронного банківського сервісу в Україні хороший. Приватбанк впровадив багато нового за останні роки. Інші банки теж працюють над цим. Є простір для покращення, але порівняно з сусідніми країнами українські банки через інтернет-банкінг і мобільні додатки, карткові операції ми попереду. У Польщі, Угорщині, Румунії, балканських країнах немає більше операцій, ніж в українських банках. В українських клієнтів є потреба в новітніх технологіях. Наш банк в останні роки інвестував багато в стабілізацію таких систем. Безпека наших операцій та інтернет-сервісів найвища не тільки в Україні, але й в групі Райффайзен. Маємо найкращі зразки на 15 країн щодо безпеки операцій щодо інтернет-операцій та операцій через мобільні додатки.
Як зміниться банківська система цього року?
- Завершиться оздоровлення системи. До кінця року залишаться тільки надійні фінансові установи без сюрпризів для вкладників. Кількість "безпаперових" операцій переважатиме. Як і кількість операцій через мобільні додатки. Зараз їх 18-20 процентів. Відсоткові ставки підуть вниз ще більше, ніж 2016 року. Люди матимуть більший доступ до дешевших кредитів.
Коментарі