Четвер, 14 березня 2019 21:10

Хто має платити за розбитий товар у магазині

Хто має платити за розбитий товар у магазині
Якщо були порушені права споживача, необхідно звернутися із заявою-претензією в довільній формі до продавця або керівника підприємства. Фото: Укрінформ

Найбільше українці скаржаться на якість побутової техніки, взуття і мобільних телефонів. Також не вдоволені послугами, розповіла Gazeta.ua Олена Дубова, перший заступник начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Черкаській області.

"Люди купують товари в інтернет-магазинах. Гроші часто пересилають на приватну картку. Потім виникають проблеми. В таких випадках дуже складно щось довести. Адже немає розрахункового документу - квитанції або чеку, де б вказувалася сума і назва товару. Одна з останніх заяв стосувалася покупки телефону в інтернет-магазині. Жінка перерахувала на вказану продавцем картку 7 тисяч гривень. Їй прислали товар, який виявився не якісним. Вона його відправила назад. Їй замінили на іншу модель, яка її так само не влаштувала. Жінка відправила телефон назад. Магазин погодився повернути гроші. Але поки вона нічого не отримала. Тому звернулася до нас за допомогою. А в весільному салоні продали сукню, яка була у використанні, по ціні нової. Покупці цього не помітили, бо в приміщенні було погане освітлення", - каже Олена Дубова.

Найтиповіша ситуація - покупець щось розбив у магазині.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Масло без молока, ковбаса без м'яса: експерт назвала продукти, які підробляють найчастіше

"Якщо це трапилося не навмисно, то винен магазин. Покупець нічого не платить. Бо товар був виставлений неправильно. Це можна перевірити на запису відеокамер. Якщо навмисно розбили, тоді споживач має оплатити товар. Якщо відмовляється - викликається поліція. Переглядається відео і встановлюється злочин. Ще типова ситуація - розірвалася упаковка крупів чи цукру вже після оплати. Товар в такому випадку не замінюють і гроші не повертають", - зазначає експерт.

Часто виникають проблеми щодо обміну товару впродовж законних 14 днів.

"Люди купили плед. Уже вдома виявили, що не підходить за розмірами. Хоч на упаковці вказані були такі, які їм потрібні. Підприємець відмовлявся зробити заміну. Мовляв, плед належить до постільної білизни, а вона не підлягає обміну. Але ми довели, що це не так", - каже Олена Дмитрівна.

Якщо були порушені права споживача, необхідно звернутися із заявою-претензією в довільній формі до продавця або керівника підприємства. Можна скористатися готовим бланком, якщо такий є в закладі.

"Заяву треба подавати в двох примірниках. На другому має бути дата отримання. Посада, прізвище і підпис особи, яка прийняла заяву. Якщо відмовляються приймати скаргу чи реєструвати, треба відправити її замовним листом. Якщо претензія не була прийнята, розглянута чи відповідь була негативною, необґрунтованою та незаконною, а переговори з керівництвом закладу не призвели до задоволення ваших законних вимог, необхідно звертатися до територіальних органів Держпродспоживслужби", - пояснює Олена Дубова.

Не можна підписувати документи про якість та комплектність доставленого товару, не перевіривши цього.

"Рекомендуємо пред'являти претензії виключно продавцю товару. Вимагати усунення недоліків у строк 14 днів, а не в інший термін, що пропонується. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад 5 кг виробнику або сервісній організації та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника або ж сервісного центру. Відразу перевіряти справність, комплектність і цілісність, а потім підписувати документи. Споживач має право вимагати обміну або повернення грошей, якщо прострочені терміни ремонту", - наголошує експерт.

В Україні зросла кількість підробленого та контрабандного товару. В основному ним торгують в інтернет-магазинах.

Зараз ви читаєте новину «Хто має платити за розбитий товар у магазині». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 19950
Голосування Чи подорожчають продукти через відміну державного регулювання цін?
  • Так, виробники і магазини скористаються цим
  • Так, але подорожчають тільки найпопулярніші товари
  • Ні, будуть лише сезонні коливання цін
  • Деякі товари подешевшають
  • Державне регулювання - це радянський пережиток. Його треба відмінити
Переглянути
Погода